בשורה לתושבי יו"ש: המחסום החדש נחנך - יתן מענה לפקקים?

משרד הביטחון וצה"ל השלימו את הרחבת מעבר רנטיס - הראשון מבין שורה של מעברים לאורך קו התפר שעוברים שדרוג בימים אלה, כדי להתמודד עם צרכי הביטחון והגידול בעומסי התנועה 

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/03/24 14:10 כו באדר א'

בשורה לתושבי יו"ש: המחסום החדש נחנך - יתן מענה לפקקים?
המחסום המשופץ, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון, יואב גלנט ומנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל') אייל זמיר, חנכו היום (ד') את מעבר רנטיס החדש, הכולל נתיב בידוק נוסף ואמצעים נוספים. שדרוג מעבר רנטיס הוא חלק מפרויקט רחב, לשדרוג 16 מעברים לאורך קו התפר. בימים אלה מתבצעות עבודות שדרוג והרחבה בשורה של מעברים במקביל, בהם: מעבר אייל, חשמונאים, חוצה שומרון, מזמוריא ותרקומיא.

המחסום המחודש צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

"אנו פותרים בעיה כפולה - ביטחונית ואזרחית"

שר הביטחון גלנט: "מברך את ראשי המועצות על שדרוג המעבר למען ביטחונם ורווחתם של התושבים. עם כניסתי לתפקיד, יחד עם מנכ"ל משרד הביטחון אייל זמיר, פתחנו בהליך מורכב וחשוב להרחבת המעברים ברחבי יהודה ושומרון. שנה אחרי, אנו מתחילים לראות את התוצאות בשטח".

"שדרוג מעבר רנטיס" הוסיף, "הוא הראשון מבין 16 שאנו מבצעים ברחבי יו"ש - במעשה זה אנו פותרים בעיה כפולה - ביטחונית ואזרחית. כדי לאפשר חיים במדינת ישראל עלינו להחזיק ביטחונית בשטח, לצד הקמת היישובים וביסוס ההתיישבות היהודית, עלינו לשפר את התשתיות ולהתאים אותן למספר התושבים הגדל". לפרויקט שותפים אגף התכנון ואגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, פיקוד המרכז בצה"ל, רשות המעברים, מנהלת גבולות ותפר והמנהל האזרחי.

יוסי דגן: "המבחן יהיה כמה מאזרחי ישראל יגורו באזורי העימות"

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, ממובילי הרחבת המעבר, הודה לשר הביטחון גלנט על תרומתו החשובה לבנימין ועל מסירותו למען עם ישראל בימי המלחמה: "הרחבת נתיבי המעבר תקל על הנוסעים בטחונית ובטיחותית ותשמור על חיי התושבים. לתושבי בנימין ויו"ש מגיעים תנאים כמו כל אזרח במדינת ישראל. יש לנו משימה לחבר את ההתיישבות לליבה של מדינת ישראל ונמשיך לפעול שגם הפרויקטים שעובדים עליהם בימים אלו והפרויקטים העתידיים יבוצעו. ביחד נמשיך לפתח את לב הארץ"

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שפעל בשנתיים האחרונות לטובת הרחבת המחסום בירך ברכת "שהחיינו" הודה לכל השותפים ואמר: "אנחנו נמצאים בזמן קשה, אני מחזק את ידיך את ידי צה"ל להדביר את האויב הברברי שלנו. תודה רבה על שותפות אמיתית לבניית ארץ ישראל בכל מקום ובוודאי כאן אצלנו ביהודה ושומרון. לא טרוויאלי שאתה מוצא זמן בעת מלחמה לעסוק בניצחון האזרחי. יש ניצחון צבאי וניצחון אזרחי, הגדלת ההתיישבות כאן ביהודה ושומרון, בעוטף עזה, בגבול הצפון זה הניצחון האזרחי והוא לא פחות חשוב ומשלים את הניצחון הצבאי. בעוד שנתיים המבחן יהיה כמה מאזרחי ישראל גרים בכל אזורי העימות, באזורי המבחן שלנו: כאן ביהודה ושומרון, בעוטף עזה, בגבול הצפון. התשתיות שמייצרות את האפשרות להביא את המסות לכאן ומונעות את הזליגה החוצה עקב הפקקים היא חלק משמעותי מהניצחון ועל כך אני מבקש לברך"

ראש מועצת בית אריה הנכנס שרון אלפסי: "המעבר הזה בשנים האחרונות אתגר אותנו מאוד. תחושת הביטחון של התושבים היתה סופר משמעותית. בשלושת החודשים האחרונים בכל תקופת המעבר עד שהמחסום נבנה יש שינוי משמעותי בתחושת הביטחון ובהרגשה, והנתיב שנפתח היום יתן מעבר לכל התושבים ויעשה רק טוב"