אחרי שהעמיד את עצמו לבחירה: רב היישוב זכה ברוב עצום וימשיך בתפקיד

בצעד חריג וייחודי בנוף, העמיד עצמו הרב זאב ויטמן, רבה של אלון שבות לבחירה חוזרת והציב קלפי משלו בצידה של הקלפי לבחירות המקומיות. בתום הספירה: רוב עצום בחר בהמשך כהונתו

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/24 00:14 יט באדר א'

אחרי שהעמיד את עצמו לבחירה: רב היישוב זכה ברוב עצום וימשיך בתפקיד
הרב ויטמן, ימשיך בתפקיד, צילום: Gershon Elinson/Flash90

הבוקר (ג') פרסמנו על הקלפי החריגה שהציב רב היישוב אלון שבות, הרב זאב ויטמן בצמוד לקלפי לבחירות המקומיות. בקלפי, ביקש הרב מהתושבים להצביע על המשך כהונתו כשלתושבים ניתנו שתי אפשרויות: המשך כהונת הרב או יציאה להליך בחירת רב חדש. בתום ספירת ההצבעות הוכרע ברוב עצום על המשך דרכו של הרב.

999 מצביעים בחרו בעד המשך כהונת הרב ויטמן

בהודעה שהופצה לתושבים נכתב: "ערב טוב ומבורך, בסיום יום הבחירות נעדכן שבבחירות לאישור רב הישוב, 999 מצביעים בחרו בעד המשך כהונת הרב ויטמן, 36 הצביעו ליציאה להליך בחירה מחדש, 1 פסול ו-1 נמנע". הרב ויטמן קיבל את תוצאות הבחירה ואישר את המשך כהונתו כרב אלון שבות. קהילת אלון שבות זוכתה במצווה "עשה לך רב". אשרינו שזכינו" נכתב לתושבים.

הקלפי באלון שבות

הקלפי באלון שבות, צילום: כיפה

הרב וייטמן: "רב לא אמור להיות מסמר בלי ראש"

בשיחה עם "חדשות כיפה" אחרי פרסום מכתבו הסביר הרב את עמדתו: "נראה לי פשוט שאדם לא יכול להפוך להיות מרא דאתרא אם 'ציבור האתרא' לא מינה אותו עליהם והציבור מעוניין במישהו אחר שיהיה המרא דאתרא שלו. החידוש לטעמי הוא בכך שלדעתי, בניגוד לאחרים שחולקים עלי בנושא, הדבר צריך להיבחן מדי כמה שנים. רב לא אמור להיות מסמר בלי ראש שלעולם אי אפשר להחליפו במישהו שלדעת הציבור טוב וראוי ממנו, או לכל הפחות מתאים יותר עבורו".