יאושרו 3,350 יחידות ביהודה ושומרון - אלה הישובים שנבחרו

פחות מיממה לאחר הפיגוע הקשה, שר האוצר סמוטריץ' קידם ובממשלה אישרו לכנס את מועצת התכנון העליונה לאישור אלפי יחידות דיור ביהודה ושומרון. היישובים עליהם תדון המועצה: מעלה אדומית, אפרת וקידר

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/02/24 09:00 יד באדר א'

יאושרו 3,350 יחידות ביהודה ושומרון - אלה הישובים שנבחרו
בניה, ארכיון, צילום: David Cohen,Flash90

פחות מיממה לאחר הפיגוע הקשה במחסום א-זעים בו נרצח מתן אלמליח ז"ל, התקיים דיון בהשתתפות ראש הממשלה נתניהו, והשרים סמוטריץ' ודרמר בסופו הוחלט על כינוס המועצה העליונה לתכנון על מנת לאשר אלפי יחידות דיור ביהודה ושומרון.

מעלה אדומים, אפרת וקידר: יאושרו 3,350 יחידות

בדיון שהתקיים אתמול (ה') בערב הוחלט לקדם את בנייתם של כ-3,500 יחידות דיור ביישובים מעלה אדומים, אפרת וקידר. במעלה אדומים יאושרו 2,350 יחידות, באפרת יאושרו 694 יחידות ובקידר יאושרו עוד 300 יחידות דיור. השר סמוטריץ' אמר לאחר הדיון: "יידע כל מחבל שזומם לפגוע בנו שכל הרמת יד נגד אזרחי ישראל תענה במכת מוות והשמדה ובהעמקה של אחיזתנו הנצחית בארץ ישראל כולה".

הדרישה להפשרת הבניה ביו"ש

לאחר הפיגוע, אמר ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן בראיון ל"חדשות כיפה" כי "צריך להפשיר את כל הפרוייקטים התשתיתיים שמסתובבים ביהודה ושומרון ולהפשיר במקסימום את הבניה" הוא אומר, ממשלת ישראל היא האחראית בסופו של דבר, אני מבין שיש לחצים אמריקאים אבל אני לא בחרתי בנשיא ארצות הברית, בחרנו בחברי כנסת ושרים והדרישות שלנו הן מהם" הוא אומר.