האלוף עקף את סמוטריץ': המנהל האזרחי הרס מבנים בגוש עציון

כוחות הביטחון והמנהל האזרחי הרסו מבנים סמוך ליישוב פני קדם שבגוש עציון, ובסביבת השר סמוטריץ' תקפו: "מצער שבבוקר כזה קשה ובימים בהם צה"ל עסוק במלחמה אלוף הפיקוד באישור שר הביטחון מסיט כוחות לאכיפה נגד מתיישבים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/01/24 08:39 כח בטבת התשפד

האלוף עקף את סמוטריץ': המנהל האזרחי הרס מבנים בגוש עציון
הכוחות בפינוי, צילום: ללא

כוחות הביטחון והמנהל האזרחי הגיעו הבוקר (ג') סמוך ליישוב פני קדם שבגוש עציון והרסו כמה מבנים. במסגרת ההריסה הוטל צו שטח צבאי סגור על הגזרה. נזכיר כי שמחה רוטמן מתגורר ביישוב, והפינוי עורר סערה בקרב פוליטיקאים מימין.

ההרס הבוקר

ההרס הבוקר

סביבת סמוטריץ': ההריסה הבוקר בוצעה בניגוד להנחייתו של השר

מסביבתו של השר סמוטריץ', המכהן כשר במשרד הביטחון, נמסר: "ההריסה הבוקר בוצעה בניגוד להנחייתו של השר. לאחר הוראת השר שלא לבצע את ההריסה אלוף הפיקוד החליט להגדיר את ההריסה כאירוע עם דחיפות ביטחונית מיידית ובכך עקף את סמכותו של השר כדי לקבל את אישורו של שר הביטחון".

מסביבת סמוטריץ' נמסר עוד כי הם "תמהים על כך שלאלוף הפיקוד לא היה דחוף לפנות את הבניה הבלתי חוקית של הבדואים שהייתה באותו מקום בניגוד לחוק בשנים האחרונות כמו גם שהוא לא פועל לעצור את הבניה הערבית שמשתוללת בכל מזרח גוש עציון ובכלל בכל רחבי יו"ש. מצער שבבוקר כזה קשה ובימים בהם צה"ל עסוק במלחמה אלוף הפיקוד באישור שר הביטחון מסיט כוחות לאכיפה נגד מתיישבים".

"תקיעת סכין בגב ההתיישבות כולה"

התושבים שביתם נהרס הבוקר מתחו אף הם ביקורת חריפה על ההרס: "עוד לא מצליחים לעכל את מה שקרה כאן הבוקר. בשעה שרבים מתושבי הגבעות כאן מגוייסים למילואים מתחילת המלחמה, מה שיש לאלוף הפיקוד לעשות הוא להקצות מאות שוטרים למסע הרס חסר מעצורים בהתיישבות. טובי אנשינו נלחמים כעת בחזית ורק הלילה נפל חייל מגוש עציון במהלך הקרבות ברצועת עזה. אין מילים לתאר את גודל החרפה. איך אין לאלוף בושה לבצע את הפשע הזה? זוהי תקיעת סכין בגב ההתיישבות כולה".

"מסביבנו שוכנים להם מאות בתים לא חוקיים של ערבים שנבנו מתוך מטרה אחת - ליצור תשתית למדינה הפלסטינית בשטח. בהם אלוף הפיקוד לא נוגע, משום שמטרתו הקמת מדינה פלסטינית ביהודה ושומרון ומי שמסכלים את קידום החזון המסוכן שלו הם נקודות ההתיישבות היהודית בחזית", מסרו התושבים.