שלב א' של כביש עוקף חווארה נפתח לתנועה: "רגע מרגש של תקומה"

שלב א' של כביש עוקף חווארה נחנך, והוא נפתח לתנועה מצומת יצהר עד ככר הביתות | השלמת הכביש: עד חודש ינואר. דגן: "רגע מרגש של תקומת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/11/23 13:52 כח בחשון התשפד

שלב א' של כביש עוקף חווארה נפתח לתנועה: "רגע מרגש של תקומה"
חניכת שלב א' של כביש עוקף חווארה, צילום: רועי חדי

הבוקר (א') נפתח לתנועה שלב א' של כביש עוקף חווארה מצומת יצהר הגדול עד ככר הביתות. בשל הצורך הביטחוני הדחוף, ובשיאה של מלחמה, הצליחו הגורמים לסיים את סלילת הכביש החשוב, ועד חודש ינואר צפויה להסתיים סלילת הכביש כולו והוא ייפתח לתנועה.

פתיחת הכביש בשיא הלחימה הפכה ליעד מרכזי בשל הפיגועים הרבים על הכביש בין השאר רצח האחים הלל ויגל יניב הי"ד. במועצה האזורית שומרון עמלו בשיתוף פעולה מלא יחד עם נתיבי ישראל, משרד התחבורה וצה"ל כדי שהכביש ייפתח במהירות תוך עמידה על הסדרי הבטחון, כמו כן גם כביש חווארה הישן לא נסגר לתנועת ישראלים.

"דווקא מתוך הקושי שהאוייב הברברי כפה עלינו, אנחנו נותנים מכה ניצחת של נצחון מלא"

בטקס הפתיחה נכחו יוסי דגן ראש המועצה ומירי רגב שרת התחבורה, ויחד איתם הגיעו למקום הרב אליקים לבנון רב השומרון, מח"ט שומרון אל"מ שמעון סיסו, יו"ר נתיבי ישראל יגאל עמדי, מנכ"ל נתיבי ישראל ניסים פרץ, קמ"ט ארכיאולוגיה ישראל אפריאט ויו"רים ויו"ריות תושבי גב ההר.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן בירך שהחיינו ואמר: "5 שנים אחרי שביתת הרעב של ראשי הרשויות והמשפחות השכולות - אנחנו חונכים את שלב א' של עוקף חווארה. הרגע הזה הוא רגע מרגש של תקומת עם ישראל, רגע של נצחון הרוח והציונות דווקא מתוך הקושי שהאוייב הברברי כפה עלינו, אנחנו נותנים מכה ניצחת של נצחון מלא".