פינוי נוסף בבנימין: כוחות המנהל הרסו מאחז סמוך לעפרה

כוחות המנהל האזרחי פשטו על גבעת אור מאיר הסמוכה לישוב עפרה. במאחז נהרסו מבנה מגורים ודיר צאן. תושבי הגבעה: "חרף חילופי הממשלות נראה כי המדיניות עדיין נשארה בשטח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/09/23 14:13 יב בתשרי התשפד

פינוי נוסף בבנימין: כוחות המנהל הרסו מאחז סמוך לעפרה
הפינוי הבוקר בגבעת שדה יהונתן, צילום: ללא

פינוי נוסף בבנימין: כוחות משטרה ומנהל אזרחי פשטו בשעה האחרונה (ד') על גבעת אור מאיר הסמוכה לישוב עפרה בבנימין, והחלו בהריסת המבנים במקום - ביניהם מבנה מגורים ודיר צאן. לטענת תושבי הגבעה, במהלך הפינוי הופעלה אלימות משטרתית כנגד התושבים, ונשברה ידו של אחד המפונים, בנוסף, תושב אחד נעצר.

הפינוי בגבעת אור מאיר

הפינוי בגבעת אור מאיר צילום: ללא

"חרף חילופי הממשלות נראה כי המדיניות עדיין נשארה בשטח"

בגבעה תקפו בחריפות: "מדיניות ההרס של נקודות חדשות מיד עם הקמתן וכן פינוי חוזר ונשנה בחודשים הבאים, הינה מדיניות שהוחלה על ידי שר הביטחון דאז בני גנץ לאחר 'תקדים אביתר', כדי לוודא שנקודות חדשות שהוקמו לא יהפכו לישובי קבע. חרף חילופי הממשלות נראה כי המדיניות עדיין נשארה בשטח".

מדובר בפינוי שני היום, לאחר שהבוקר, עשרות שוטרים ופקחי מנהל אזרחי פשטו על גבעת שדה יונתן הסמוכה לישוב מכמש והרסו מבנים בגבעה. בין היתר, הרסו הכוחות את מבנה המגורים של גרעין הבחורים שמתגורר בגבעה, וכן את דיר הכבשים. בנוסף, ביצעו הכוחות החרמה של כלל הציוד במקום.

לימור סון הר מלך לסמוטריץ': "מה נסגר?"

חברת הכנסת לימור סון הר מלך ממפלגת עוצמה יהודית תקפה בתגובה את יו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', וכתבה בחשבון הטוויטר שלה: מה נסגר? לצד תיוג חשבונו של השר. סמוטריץ' מונה עם כינונה של הממשלה לסגן שר במשרד הביטחון והוא אמון על יחידת הפיקוח והאכיפה על בנייה בלתי חוקית במנהל האזרחי.