מועצת בנימין צריכה להתפצל? קובי אלירז הזמין את ראש המועצה לדיון פומבי

הסוגיה הבוערת במרוץ לראשות מועצת בנימין היא פיצולה לשתי מועצות נפרדות. בעוד המועמד קובי אלירז תומך בפיצול, ראש המועצה המכהן מתנגד לכך נחרצות. לאחר יממה של ויכוחים ברשתות - אלירז הזמין את גנץ לדיון פומבי בנושא

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/07/23 17:50 כח בתמוז התשפג

מועצת בנימין צריכה להתפצל? קובי אלירז הזמין את ראש המועצה לדיון פומבי
קובי אלירז, צילום: Hillel Maeir/Flash90

הבחירות לרשויות המקומיות מתקרבות, וביניהן לראשות מועצת בנימין - המועצה עם מספר התושבים הגדול ביותר בארץ. אחת מהסוגיות המרכזיות שעומדות בלב מסע הבחירות של המועמדים, היא האפשרות לפצל את המועצה לשתי מועצות נפרדות. לאחר שאמש התפתח ויכוח ברשתות החברתיות בין שלושת המועמדים השונים- אפי שרון, קובי לירז וראש המועצה המכהן ישראל גנץ סביב בנושא, היום (ב') לירז הזמין את גנץ לדיון פומבי בסוגיה.

"אשמח להזמין אותך לדיון פומבי אליו יוזמנו כלל תושבי בנימין"

כאמור, המועמד לראשות מועצת בנימין קובי אלירז, פנה היום לראש המועצה ישראל גנץ והזמין אותו לדיון פומבי פתוח לכלל תושבי המועצה בסוגיית הפיכת מועצת בנימין ממועצת ענק של 50 יישובים ו-80,000 תושבים לשתי מועצות שכנות, מזרח בנימין ומערב בנימין.

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ צילום: צלמירי

"ישראל ידידי היקר, כפי שבוודאי שמת לב, בימים האחרונים מתקיים שיח ער וחשוב באשר לסוגיית הפיכת חבל בנימין לביתן של שתי מועצות זו לצד זו, מזרח בנימין ומערב בנימין", כתב אלירז. "לשמחתי הרבה, ראיתי שגם אתה התייחסת לנושא. אשמח להזמין אותך לדיון פומבי אליו יוזמנו כלל תושבי בנימין שרוצים לשמוע מהי עמדתנו, בשיח מכבד ומכובד שייתן מקום לכל אחת מהדעות בעניין". אלירז חתם את המכתב בפניה לגנץ: "אני מעניק לך את האפשרות לבחור את המקום והמועד לקיום הדיון הפומבי".

עמדותיהם של שלושת המועמדים השונים לנושא

נזכיר בעוד ישראל גנץ שולל לחלוטין אפשרות של חלוקת המועצה לשניים, בטענה שכך תיווצר במרכזה רצועה פלשתינאית שעלולה להפוך ל"קן טרור", קובי לירז טוען כי פיצול מערב ומזרח המועצה ישפר את השירות לתושבים.

אפי שרון

אפי שרון צילום: באדיבות המצולם

נזכיר כי המועמד השלישי לראשות המועצה, אפי שרון, לא צידד בצורה מוחלטת באף אחד הצדדים, אלא העלה מספר אפשרויות חלופיות. "הקמת מועצה אזורית חילונית במערב בנימין של הישובים החילונים בלבד, תהווה פתרון מצוין לסוגיית שייכות התושבים החילונים בבנימין למועצה החדשה", הציע. "ומה לגבי מועצת מזרח בנימין ו 2 מועצות אזוריות קטנות יותר במערב? אחת חילונית ואחת דתית - למה לא לשקול זאת גם?"