ישראל גנץ נגד המועמד החדש בבנימין: החלום הפלשתיני מתגשם

אחת מהסוגיות הבוערות ביותר במועצה האזורית בנימין היא פיצול המועצה לשניים. בעוד ראש המועצה מתנגד לכך נחרצות, שני המתמודדים הנוספים רואים בכך הזדמנות לשפר את המענה לתושבים

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/07/23 20:23 כז בתמוז התשפג

ישראל גנץ נגד המועמד החדש בבנימין: החלום הפלשתיני מתגשם
מועצת בנימין, צילום: דוברות בנימין

הבחירות לרשויות המקומיות מתקרבות, וביניהן לראשות מועצת בנימין - המועצה עם מספר התושבים הגדול ביותר בארץ. אחת מהסוגיות המרכזיות שעומדות בלב מסע הבחירות של המועמדים, היא האפשרות לפצל את המועצה לשתי מועצות נפרדות. 

בסרטון שפרסם המועמד לראשות המועצה קובי אלירז יחד עם בתו, הדגים באמצעות עוגיית "אוריאו" כיצד לדעתו פיצול המועצה לשתיים תאפשר לתושבים לקבל יותר מאשר "פירורים", מהמועצה שלהם. 

ישראל גנץ: "יהפוך לשטח הפקר של קיני טרור והשתלטות ערבית"

בתגובה, ענה לו ישראל גנץ, ראש המועצה המכהן שמתמודד גם הוא לבחירות המוניציפאליות: "בשנת 2007 יזם ראש הממשלה הפלשתיני תוכנית שנקרא על שמו, 'תוכנית סלאם פיאד', להשתלט על כל השטחים הפתוחים בין הערים הפלשתינאיות ולייצר את הרצף הטריטוריאלי בכל השטח בניגוד לעמדת ישראל. מיליארדים של דולרים הושקעו בהשתלטות על שטחי C ו-B הפתוחים, כאשר ההתיישבות נאבקה בתוכנית בכדי להבטיח שהמועצה לא תקרע לשתיים", כתב. 

תכנית סלאם פיאד

תכנית סלאם פיאד צילום: דוברות מטה ישראל גנץ

לטענתו פיצול המועצה למערב ומזרח בנימין ייצר קיני טרור בגבול בין המועצות "אם חלילה יתרחש הפיצול, גבולה המזרחי של 'מערב בנימין' יהיה בגדר נחליאל, טלמון ועטרת. איש לא יכנס לשטח שממזרח", לטענתו: "כל השטח העצום של עשרות קילומטרים מרובעים שביניהם יהפוך לשטח הפקר של קיני טרור והשתלטות ערבית פראית של בנייה וחקלאות. 

אפי שרון: "מועצת בנימין עקב גודלה העצום אינה מצליחה לתת שירות מספק"

המועמד השלישי לראשות המועצה, אפי שרון, פנה לשני יריביו ואמר כי חשוב לבחון את הנושא. לדבריו יש מגוון רחב יותר של אפשרויות פיצול למועצה, "הקמת מועצה אזורית חילונית במערב בנימין של הישובים החילונים בלבד, תהווה פתרון מצוין לסוגיית שייכות התושבים החילונים בבנימין למועצה החדשה", הציע. "ומה לגבי מועצת מזרח בנימין ו 2 מועצות אזוריות קטנות יותר במערב? אחת חילונית ואחת דתית - למה לא לשקול זאת גם?" שרון העלה מגוון שאלות הקשורות לנושא הפיצול אותן יש לבחון.

אפי שרון

אפי שרון צילום: באדיבות המצולם

עוד אמר: "אין ספק שמועצת בנימין עקב גודלה העצום אינה מצליחה לתת שירות מספק לישובים מסוימים ובתחומים מסוימים ובעיקר ליישובי מערב בנימין. התחושה של חלק נכבד מתושבי מערב בנימין כתושבים משניים למועצה היא תחושה שאי אפשר להתעלם ממנה. נקודה".