מבצע בית וגן

בתקשורת יוצאים נגד יוסי דגן: "הביא את המבצע בג'נין"

פרשן חדשות 12 ובכירי עיתון "הארץ" יצאו כנגד יוסי דגן, ראש מועצת שומרון, וטענו כי גרר את ישראל למבצע. אמנון אברמוביץ' אמר באולפן 12: "בצה"ל יש דיונים להקים אוגדה נוספת שומרון ולתת אותה ליוסי דגן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/23 10:41 כא בתמוז התשפג

בתקשורת יוצאים נגד יוסי דגן: "הביא את המבצע בג'נין"
יוסי דגן באביתר | , צילום: כיפה

בשבוע שעבר קיים צה"ל את המבצע צבאי "בית וגן", מבצע נרחב בשטח מחנה הפליטים ג'נין במטרה להרוס את התשתיות של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני במקום. בימים באחרונים, מאז המבצע,  אנשי תקשורת ופרשני שמאל טוענים כנגד יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, בטענה כי הוא גרר את מדינת ישראל למבצע. 
 
בעקבות כך החלו להראות שלטים בגנותו של דגן בהפגנות השמאל כנגד הרפורמה המשפטית. באחד מהן נכתב: "כמה ראשי ממשלה קיימים בפועל? 1. יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון - הוביל מבצע לג'נין", כשלצידו מופיעים גם השר יריב לוין, ח"כ אריה דרעי ושרה נתניהו". 
   
הפרשן המדיני הבכיר אמנון אברמוביץ' לגלג במהלך שידור החדשות באולפן ערוץ 12 כי: "בצה"ל יש דיונים, חושבים להקים אוגדה נוספת בשומרון". לדבריו: "אמר שם מי שאמר: נחזיר את הפיצול שהיה, אוגדת יהודה ואוגדת שומרון. את אוגדת שומרון ניתן ליוסי דגן", וסיים בציניות: "והכל יהיה בסדר".   
  
עיתונאי "הארץ" עמוס הראל כתב בעיתון מאמר נרחב בעיתון תחת הכותרת "אחרי שניהלו קמפיין ליציאה למבצע, אנשי הימין מתהדרים במהלך שישיב את ההרתעה הישראלית". במאמרו טוען הראל: "בהדרגה הצטבר הלחץ מצד המתנחלים. איש המפתח כאן היה ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, שניהל קמפיין אפקטיבי בתוך הליכוד כדי להביא לאישור המבצע".  עוד כותב הראל: כי על אף שהוא עומד מאחורי המבצע, המבצע אינו הולם את הפנטזיות של דגן".    
  
במאמר זועם נוסף, אף הוא בעיתון "הארץ", טוען צבי בראל כי כל המבצע הוא: "לא יותר מגלולת הרגעה למתנחלים". במאמרו כותב בראל כי:  "ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, דרש כי המבצע בג'נין יימשך עד 'להכרעת תשתיות הטרור והנעה לשינוי המשוואה בשטח'.  באופן לא מקרי המונח 'שינוי משוואה' הופיע באותו יום במנשר שפרסם נתניהו. ראש הממשלה, כאילו ביקש להוכיח כי הוא עומד במשימה שדגן הטיל עליו.  עכשיו נותר רק להמתין לאישורו של דגן להפסיק את המבצע, כדי שאפשר יהיה להחזיר את צה"ל לפעילות שגרתית".  
  
גם בתכנית "המילה האחרונה" בגלי צה"ל, זעם משה שלונסקי, מפקד התחנה לשעבר, במהלך ויכוח עם עירית לינור: "אני לא רוצה שהצבא יעבוד לפי דגן". שלונסקי טען גם הוא שהצבא לא צריך "לעבוד לפי דגן", טענה עליה השיבה עמיתתו לשידור כי: "הדרישה של תושבי השומרון לא להירצח היא לגיטימית ובסיסת".  שלונסקי טען הבתכנית בגלי צה"ל כי: "יוסי דגן הגדיר לצבא איזו סוג פעולה לעשות, איזה גודל.  הם לא מנהלים את מדינת ישראל ואת הביטחון שלה".