ארגוני השמאל הפסידו: אלפי שקלים ישולמו לשני מתיישבים

בשל הרס בגדר אותו ביצעו בשנה שעברה פעילים מארגוני השמאל הקיצוני "לוחמים לשלום", "אמהות נגד אלימות" ו"מסתכלים לכיבוש בעיניים" - הארגונים יאלצו לשלם לחוואים מבקעת הירדן אלפי שקלים כפיצוי

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/23 21:47 יד בתמוז התשפג

ארגוני השמאל הפסידו: אלפי שקלים ישולמו לשני מתיישבים
בקעת הירדן, ארכיון | , צילום: Yossi Aloni/Flash90

פעילי שמאל קיצוני מגיעים ליהודה, שומרון ובקעת הירדן כמעט בכל יום ויום כחלק ממאבק בהתיישבות היהודית באזור. בבית המשפט השלום בירושלים נפסק היום (ב') כי בשל הרס בגדר בקר, אותו ביצעו בשנה שעברה פעילים מארגוני השמאל הקיצוני "לוחמים לשלום", "אמהות נגד אלימות" ו"מסתכלים לכיבוש בעיניים", הארגונים יאלצו לשלם לחוואים מבקעת הירדן אלפי שקלים כפיצוי על ההרס, כך פרסם העיתונאי חנן גרינווד ב"ישראל היום".

הפעילים הרסו גדר בקר שהקימו המתיישבים בבקעת הירדן, כאשר לטענתם הגדר מנעה מרועי צאן פלשתינים לעבור במקום. "מבצע שלום גדר", הגדירו אז את הפעילות.

"גם מגדל הבקר הערבי נפגע מהפרובוקציות של הנתבעים"

באוגוסט הקודם פורסם ב"ישראל היום" כי אורי כהן ועשאהל קורניץ, שני החוואים שטענו כי נפגעו מהרס הגדר, תבעו 157 אלף שקלים כפיצוי. עוד טענו כי פעולת הפעילים הביאה לפגיעה גם בפלשתינים שמתגוררים באזור. "ניכר שגם מגדל הבקר הערבי נפגע מהפרובוקציות של הנתבעים". הנתבעים הכחישו את מעורבותם באירועים השונים, מלבד הודאה של ארגון "לוחמים לשלום" בנוגע לאירוע אחד. 

השופטת ציינה בפסק הדין כי הצדדים הסמיכו אותה לפסוק בדרך של פשרה, ועל כן קבעה פיצויים לחוואים בסכום של 8,000 שקלים, סכום קטן בהרבה מהסכום אותו דרשו. על פי הדיווח, בפסק הדין נכתב שהסיבה לכך היא כי שניים מתוך שלושת הנתבעים הכחישו את מעורבותם וכן את היותם ראשי הארגונים שביצעו את ההרס לגדר.