פרסום ראשון אחרי הדחיות והתירוצים: מעלית ההנגשה במערת המכפלה תופעל "באופן מיידי"

לפני כשבועיים הושלמו עבודות הנגשת מערת המכפלה. טקס חניכת המעלית שאמור היה להתקיים שבוע שעבר נדחה ויחד איתו נדחתה ההנגשה. בעקבות פניית "חדשות כיפה" בלשכת שר הביטחון הבהירו: "המעלון יפתח באופן מיידי" | מנכ"ל "בצלמו": "נמשיך לפעול ביחד עם שר הדתות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/06/23 22:00 כג בסיון התשפג

אחרי הדחיות והתירוצים: מעלית ההנגשה במערת המכפלה תופעל "באופן מיידי"
המעלית החדשה במערת המכפלה | , צילום: ללא

שבועיים חלפו מאז הסתיימו עבודות הנגשת מערת המכפלהלאחר שנים של ציפיה ועבודה. טקס חניכת המעלית אמור היה להתקיים ביום חמישי שעבר, אלא שהוא נדחה למועד לא ידוע בשל "אילוצי לו"ז", כך מסר ל"חדשות כיפה" גורם המצוי בפרטים. דחיית הטקס הובילה לדחייה בפתיחת המעלית עד למציאת תאריך חדש וכך למעשה נפגעו בעלי מוגבלות. אלא שבעקבות פניה שלנו, מלשכת שר הביטחון נמסר כי המעלית תופעל "באופן מיידי".  

"המעלון יפתח לשימוש הציבור הרחב עוד השבוע"

המעלית הינה חלק מתכנית משמעותית להנגשת האתר ההיסטורי לכלל האוכלוסיה – שכלל בין היתר גם סלילת שביל גישה נגיש לאתר ובפרט למעלית לבעלי צרכים מיוחדים. "הנגשת מערכת המכפלה הינה פרויקט רב שנים ורב חשיבות שכלל בין היתר סלילת שביל גישה לאתר ומעלון לבעלי צרכים מיוחדים. הפרויקט נועד לאפשר תפילה במקום לאנשים המתמודדים עם מגבלה פיזית ביניהם נכי צה"ל, נכי פעולות איבה, קשישים ועוד", כתב ראש מטה שר הביטחון, שחר כץ, למנכ"ל ארגון "בצלמו", שי גליק.

כץ התחייב: "בחודשים האחרונים האצנו את סופו של התהליך, ובשעה טובה, בשבוע שעבר, עבודות הבניה הגיעו לסיומן ומערת המכפלה הונגשה לכל אדם. בהנחיית שר הביטחון המעלון יפתח לשימוש הציבור הרחב עוד השבוע ובלי קשר למועד טקס חנוכת מעלון שצפוי להתקיים בהמשך". 

השר מלכיאלי: "יום חג לבעלי מוגבלות ובני משפחותיהם"

השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי פעל בנושא בשנים האחרונות ותפקידו כשר הדתות אף הורה לתקצב את החזקת המעלית ותפעולה. מליכאלי מסר: "מדובר ביום חג לבעלי מוגבלות ובני משפחותיהם שיוכלו לבוא למקום בכבוד. אני שמח על הזכות שנפלה בחלקי לפעול להנגשת מערת המכפלה".

מנכ"ל "בצלמו" שי גליק בירך גם הוא: "אחרי כל ההבטחות והדחיות סוף סוף זה קורה. אנחנו נבוא למקום לברך שהחיינו ולוודא שזה עובד בצורה סופית. מדובר ביום בשורה למאות אלפי אנשים עם מוגבלות. חופש התנועה וחופש הפולחן הם חלק מחוקי יסוד ואני שמח שסוף סוף זה קורה. נמשיך לפעול ביחד עם שר הדתות להנגיש את שאר אתרי הדת והמורשת בישראל".

השר מיכאל מלכיאלי

השר מיכאל מלכיאלי | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נציין כי פרויקט ההנגשה נעשה בהובלת המנהל האזרחי ובהשתתפות: משרד הביטחון, החברה הממשלתית לתיירות במשרד התיירות, המשרד לשירותי דת וגורמים נוספים. עלות הפרויקט: כחמישה מיליון שקלים.