הותקפו על ידי פלשתינים, הזמינו משטרה - ונעצרו

המשטרה עצרה שני ישראלים שהיו בדרכם לישיבה בחברון, לאחר שפלשתינים קיללו ויידו אבנים לעברם | בית המשפט הכריע: ישתחררו ללא כל תנאי

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/06/23 09:58 יז בסיון התשפג

הותקפו על ידי פלשתינים, הזמינו משטרה - ונעצרו
יידוי אבנים בחברון, ארכיון, צילום: Photo by Wisam Hashlamoun/Flash90

הותקפו בידי ערבים סמוך לחברון ומצאו עצמם עצורים - בית המשפט שיחרר אותם ללא תנאים: שני יהודים הותקפו בידי ערבים בכביש סמוך לחברון. היהודים התקשרו למוקד המשטרה להזעיק עזרה ומצאו עצמם עצורים. בית המשפט המחוזי שחרר אותם ללא כל תנאי. עו"ד דניאל שימשילשווילי מארגון חוננו: "אירוע של פיגוע כלפי צעירים הופך במהרה למעצרם בחשדות חמורים - מקווה שהמשטרה תפיק את הלקחים".

30 חשודים נעצרו

30 חשודים נעצרו צילום: shutterstock

ביית המשפט המחוזי בירושלים הורה על שחרורם ללא תנאים של שני בחורי ישיבה, אשר הותקפו בידי ערבים סמוך לחברון, הזמינו את המשטרה ומצאו עצמם עצורים. שופט המחוזי אילן סלע קיבל את ערר ארגון חוננו, תוך שהוא מציין כי כבר עם הגעת המשטרה לאירוע, כאשר בחורי הישיבה הם שהזמינו את המשטרה, השוטרים התייחסו אליהם כחשודים: "כבר בשלב מוקדם כשהמשטרה הגיעה למקום היא החליטה להתייחס לאירוע באופן שמשיבים חשודים וכמעט זנחה את תלונתם שלהם", כתב השופט.  

הערבי נסע לאחור, ניגח את רכבם, יצא מרכבו והחל ליידות אבנים לעברם

האירוע החל כאשר שני הבחורים עשו את דרכם לכיוון הישיבה בחברון. בשלב מסוים עצרו היהודים בצד הדרך וערבי אשר חלף במקום החל לקלל ולאיים עליהם. היהודים לא השיבו והמשיכו בנסיעה, בשלב זה הערבי נסע לאחור, ניגח את רכבם, יצא מרכבו והחל ליידות אבנים לעברם. היהודים התקשרו בבהילות למוקד 100 של המשטרה ודיווחו על התקיפה תוך שהם נמלטים מהמקום. 

השניים פנו לתחנת המשטרה בחברון להגיש תלונה על האירוע. לאחר הגשת התלונה הועבר תיק החקירה מתחנת חברון לשוטרי ימ"ר ש"י תוך שהם מתייחסים לאירוע כתקיפה על רקע לאומני אותה ביצעו היהודים. לאחר מכן ביקשו השוטרים מהמתלוננים להגיע לתחנה לצורך מתן עדות נוספת, כאשר עשו המותקפים דרכם אל תחנת חברון בשנית הם נעצרו ע"י שוטרי ימ"ר ש"י ונלקחו למעצר. 

"לא בכל יום זוכים לראות עצורים בתיק של ימ"ר משוחררים מאזיקים"

עורך הדין שימשילשווילי ברך על החלטת בית המשפט ואמר: "לא בכל יום זוכים לראות עצורים בתיק של ימ"ר משוחררים מאזיקים בו במקום ובאולם של בית המשפט המחוזי. כולי תקווה, כי בהמשך להחלטת בית המשפט הברורה והנחרצת יופקו הלקחים במשטרה ויבינו שלחקירה חד צדדית יש מחיר".