"המפקדים לא מקבלים אישור למחסומים": טרור יום-יומי בכביש ראשי בבנימין

צמיג בוער על כביש אלון חסם את תנועת תושבי מזרח בנמין והעוברים באזור, כמו ראש המועצה ישראל גנץ: "צריך מבצע צבאי בכפר אל מועייר" | חברת הכנסת לימור סון הר מלך: "על פי אינדיקציות שקיבלתי מהמפקדים בשטח הם לא מקבלים אישור למחסומים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/05/23 17:18 כ באייר התשפג

"המפקדים לא מקבלים אישור למחסומים": טרור יום-יומי בכביש ראשי בבנימין
צמב"ר בכביש אלון, היום | , צילום: דוברות בנימין

כמעט מדי יום מחבלים מהכפר אל-מועייר שבמזרח בנימין מיידים אבנים, טומנים מטעני חבלה ומשליכים צמיגים בוערים לעבר נוסעים יהודים בכביש אלון, צה"ל מתקשה לעצור את האירועים הרבים. ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, נתקל היום בזמן נסיעה על הכביש בצמיג בוער, שכובה על ידי רבש"ץ אחד הישובים. גנץ אמר: "הכפר הזה צריך להיות תחת מצור עד שהם לא יפסיקו להשתולל. צריך מבצע צבאי שיטפל בכפר הזה".

"חוסר התגובה הישראלית מתורגם מהר מאוד בצד הערבי להחרפה בפיגועים"

בנוסף לצמיג הבוער, מטען התפוצץ בשעות הצהריים באותו כביש שמחבר את שילה עם כוכב השחר. בנוסף נמצא במקום מטען שני שלא התפוצץ. הכביש נחסם לתנועה וחבלן הוזעק למקום.

חברת הכנסת לימור סון הר מלך, שמתריעה זמן רב על "טרור גובר בציר אלון", מסרה בתגובה כי שני המטענים "הם חלק מטרור שלצערי מושתק. כבר חצי שנה שתושבי מזרח בנימין סובלים מגל טרור חמור וגדול בהיקפו. גל הטרור מתאפיין במטעני חבלה שלא ראינו שנים ובתעוזה שמפגינים פעם אחר פעם המחבלים מהכפר אל-מועייר. לצערי חוסר התגובה הישראלית מתורגם מהר מאוד בצד הערבי להחרפה בפיגועים". 

סון הר מלך בהפגנה שנערכה באזור לפני שבועיים

סון הר מלך בהפגנה שנערכה באזור לפני שבועיים

"המפקדים בשטח לא מקבלים אישור למחסומים"

עוד הוסיפה סון הר מלך: "הכתובת רשומה באדום בוהק על הקיר. הזהרתי בוועדות, נאמתי על כך במליאה ואני חשה חובה לכתוב גם עתה כדי שאולי מישהו ישמע. הגיע הזמן להשיב את הביטחון לתושבי הציר ולנוסעיו. על פי אינדיקציות שקיבלתי מהמפקדים בשטח הם לא מקבלים אישור למחסומים. חושבים שאם נתעלם זה לא קיים. אני קוראת לשר הביטחון להשיב מיד את הביטחון לנוסעי הציר".

מדובר צה"ל לא נמסרה תגובה לדברים.