המנהל האזרחי הרס את בית הספר שנבנה במימון זר למרגלות ההרודיון

כוחות של המנהל האזרחי הרסו בשעות הבוקר המוקדמות את בית הספר שנבנה במימון זר סמוך לגן הלאומי | תנועת רגבים: "כעת נדרש לשקם את האתר ולטפל במאות מקרים דומים של פלישות בלתי חוקיות בשטח C"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/05/23 08:36 טז באייר התשפג

המנהל האזרחי הרס את בית הספר שנבנה במימון זר למרגלות ההרודיון
בית הספר כפי שצולם ביום חמישי האחרון | , צילום: תנועת רגבים

המנהל האזרחי הרס בשעות הבוקר המוקדמות (א') את בית הספר שנבנה סמוך להרודיון בשל כשלי בטיחות. בית הספר נבנה ללא היתר בשטח C ובעזרת מימון זר. ההריסה בוצעה במסגרת פסיקת בית המשפט וחוות הדעת שמציינת כי מדובר במבנה שאינו בטיחותי כלל. 

במסגרת הליכי האכיפה כלפי הבנייה הבלתי חוקית - הוצא ביום 19 באפריל 2017 צו הפסקת עבודה לבעל המבנה, בהמשך, ולאחר שמיעת טענותיו בוועדה המוסמכת, הוצא צו סופי להריסת הבינוי. למרות ההחלטה ומתן הצווים, השימוש בבית הספר נמשך, ואף הורחב. הבוקר, במסגרת פסיקת בית המשפט, בוצעה האכיפה על ידי גורמי האכיפה במנהל האזרחי.

לפי ההריסה

לפי ההריסה

"לשקם את האתר ולטפל במאות מקרים דומים של פלישות בלתי חוקיות בשטח C"

הרס בית הספר הרעוע, הגיע בעקבות פסק הדין בעתירה של תנועת "רגבים": "הבוקר, כעבור 63 יום ולמרות ניסיונות הפלשתינים בסיוע האו"ם לעכב את הביצוע, הרסו כוחות המינהל האזרחי את המקום. מבנה זה הוא רק אחד מתוך למעלה מ-100 מבני בתי ספר בלתי חוקיים שנבנו ברחבי יו"ש כשיטת השתלטות פלשתינית על השטחים הפתוחים", אמרו הבוקר ברגבים. 

"אכיפה זו היא צעד ראשון להשבת החוק והסדר לאזור ולגמרי לא האחרון: כעת נדרש לשקם את האתר ולטפל במאות מקרים דומים של פלישות בלתי חוקיות בשטח C ובשמורת טבע במרחב זה ובכלל". 

אחרי ההריסה

אחרי ההריסה