נחנך בית הכנסת על שמו של לוחם הימ"מ נעם רז הי"ד

ביישוב קידה שבבנימין נחנך בית הכנסת "דרכי נעם" על שמו של לוחם הימ"מ שנהרג בפעילות מבצעית בג'נין, בנוכחות המשפחה, הרב הראשי לישראל, יונתן פולארד, תושבי הישוב ואישי ציבור נוספים

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/05/23 12:22 י באייר התשפג

נחנך בית הכנסת על שמו של לוחם הימ"מ נעם רז הי"ד
מהכנסת ספר התורה, צילום: הודיה סעדיה

ביישוב קידה שבבנימין נחנך אמש בית הכנסת "דרכי נעם" שהוקם לזכרו של רנ"ג נעם רז הי"ד שנהרג לפני כשנה בפעילות מבצעית בג'נין. בשנה האחרונה מאז נפל נועם נרתמו משפחתו וחבריו להנצחת זכרו והמשך המורשת שלו כאשר אספו תרומות לבנייתו של בית הכנסת המרכזי ביישוב. לטקס החניכה והכנסת ספר התורה לזכרו של נעם רז הגיעו משפחתו, חבריו, תושבי היישוב, הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, ראש מועצת בנימין, מפקד חטיבת בנימין ומפקד מג"ב איו"ש.

מהכנסת ספר התורה

מהכנסת ספר התורה צילום: הודיה סעדיה

הרב הראשי לישראל דוד לאו בירך את המשפחה והקהילה שימשיכו לגדול ולצמוח. ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ אמר: "נעם היה מיוחד בחייו, וסביבו ממשיכה וחיה משפחה וקהילה נדירה. הקמת בית הכנסת לזכרו מנציחה את חייו של נעם בתוך חייה של קהילת קידה בהרי בנימין. בית הכנסת הזה מסמל את אחיזתנו בארץ הזו בה נלך ונמשיך והוא מאיר לבבות יהודים רבים בארץ ובעולם. כך היה נעם וכך נשתדל להמשיך אנו".

פולארד סיפר באירוע כי כשהגיע לשבעה לא ידע למה לצפות וחשש שימצא משפחה וקהילה מרוסקת, אך ראה שגם ברגעים הקשים והנוראיים האלה, הכוחות והעוצמות של נועם היו נוכחים היטב. הוא סיים במסר שלמד מלוחם הימ"מ: "נועם נפל כשהוא מתייצב באומץ מול האויב. זה מחייב את כולנו להמשיך את דרכו, לא להכנע ולא לגמגם בזכותנו על ארצנו ומחובתנו להיאבק במבקשים לפגוע בעמנו. כולנו זוכרים את הנסיבות שבהן נועם הי"ד נפל, אנחנו חייבים לוודא שממשלתנו וצבאנו יפעלו בדרך יהודית של העדפת חיי חיילינו על חיי האויב".

נעם היה ממקימי היישוב קידה שם קבע את ביתו יחד עם אפרת וששת ילדיהם, הוא התגייס ללוחמה בימ"מ ונפל מכדור שנורה לעברו במהלך פעילות למעצר מחבלים שהוגדרו כ "פצצה מתקתקת".

מהכנסת ספר התורה

מהכנסת ספר התורה צילום: הודיה סעדיה