"מדיניות אפליה במדינת ישראל": המשטרה נערכת לפינוי היישוב היהודי בגליל

כוחות משטרה הגיעו ליישוב "רמת ארבל" שבגליל ונערכים לפנותו למרות שהוא נכלל בהסכם הקואליציוני בין הליכוד לעוצמה יהודית | גרעין ההתיישבות: "לא ייתכן כי בעת בה הערבים כולו מגיעים לפנות דווקא יהודים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/04/23 11:29 כה בניסן התשפג

"מדיניות אפליה במדינת ישראל": המשטרה נערכת לפינוי היישוב היהודי בגליל
צילום: גרעין נחלה

ערב הקמת הממשלה, יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר חתם על ההסכם הקואליציוני עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו שבמסגרתו סוכם על הקמת יישוב חדש בגליל: "רמת ארבל". בתוך כך, הבוקר (א') כוחות גדולים של המשטרה הגיעו למקום, בו מתגוררים משפחות וצעירים, ונערכים לפנותו.

לטענתם של המתיישבים, היישוב "רמת ארבל" נמצא על קרקע יהודית פרטית בעוד סמוך למקום קיים יישוב ערבי שנבנה בצורה לא חוקית. "לא יתכן כי בעת בה הערבים לידינו בונים וסכנת ההשתטות מרחפת על הגליל כולו מגיעים לפנות דווקא יהודים. אנחנו נחושים להמשיך ולהיאחז באדמות הגליל, וכפי שהובטח לנו על ידי שרי הממשלה נקים ישוב יהודי גדול ברמת ארבל".

צילום: גרעין נחלה

"לא יתכן כי תתקיים מדיניות אפליה במדינת ישראל"

עוד הוסיפו ואמרו כי "תנועת נחלה בקריאה לראש הממשלה, ולשרים סמוטריץ', איתמר, סטרוק והשר וסרלוף לעצור מיידית את ההרס ועוד היום בהמשך להסכמים הקואליציוניים עליהן התחייבו השרים להעביר החלטת ממשלה המאפשרת את השארת החלוצים בשטח".

יצחק וסרלאוף

השר לפיתוח הנגב והגליל. יצחק וסרלאוף צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המתיישבים יצאו נגד מדיניות של הממשלה, בה היא מפלה בין יישובים יהודיים לערביים. "לא יתכן כי תתקיים מדיניות אפליה במדינת ישראל בעת בה הערבים הנמצאים מטרים ספורים מרמת ארבל ממשיכים בשגרת חייהם ובונים ומשתלטים על אדמות הגליל באין מפרע, וכוחות נשלחים דווקא לפנות יהודים".