זמביש הגיע לחגוג בישוב המוסדר ותקע בשופר

בנופי נחמיה שבשומרון חגגו הערב את הסדרת היישוב, את התב"ע ואת 118 יחידות הדיור שאושרו במת"ע. זאב חבר הגיע לחגוג עם יו"ר הישוב דוד גרובס וראש המועצה יוסי דגן

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/02/23 22:42 ב באדר התשפג

זמביש הגיע לחגוג בישוב המוסדר ותקע בשופר
זמביש עם דגן ועם יו"ר הישוב דוד גרובס | , צילום: ברק פרקש

כחלק מדיוני מועצת התכנון העליונה, אושרו היום (ה') לתוקף - אישור סופי, 118 יחידות דיור ב"ישוב הצעיר" נופי נחמיה. אישור זה מסדיר סופית את המקום. הערב נערכו במקום חגיגות, אליהן הגיע זאב (זמביש) חבר - מזכ"ל תנועת אמנה וממובילי ההתיישבות ביהודה ושומרון. 

זמביש תוקע בשופר, הערב בנופי נחמיה |

זמביש תוקע בשופר, הערב בנופי נחמיה | צילום: ברק פרקש

"מפעל של אנשים רבים"

לזמביש יש חיבור למקום הישוב עוד בטרם הוקם. לתושבים אמר כי הוא וחבריו רצו בין הלשכות, אבל הם עשו את העיקר. "המפעל הזה הוא מפעל של אנשים רבים. בשנים האחרונות המועצה בראשותו של יוסי נותנת חלק גדול מאוד של הובלת האישורים. כשמגיעה הגאולה היא מגיעה בכמויות גדולות".

לצד האישור ההיסטורי לישוב מוסדר נוסף ביהודה ושומרון, אושרה לתוקף הקמת קריית חינוך בישוב נופים, כמו כן אושרו 100 יח"ד באלון מורה, בעינב 179 יח"ד, 94 יח"ד ברחלים. אושרו להפקדה: כפר תפוח 136 יחידות דיור, בצופים 74, ובאלון מורה 186. 

הישוב נופי נחמיה הוקם לפני 20 שנה וממתין מאז לאישור להסדרתו. בישוב מתגוררות 94 משפחות והוא נהנה ממעון יום לתינוקות, גני ילדים, גני שעשועים, ספרייה, מועדון, בית כנסת, מגרש כדורגל, מקווה טהרה וכן טיילת ובה פרגולה ומרפסת עץ. וסניף של תנועת הנוער בני עקיבא.