משפחת הנרצח בביקורת: "החלטה שאמורה להתקבל חצי שעה אחרי פיגוע"

אלוף יהודה פוקס חתם על צו החרמה והריסה לבית בו התגורר המחבל שרצח את רונן חנניה הי"ד לפני כחודשיים. משפחת הנרצח ביקרו את ההחלטה המאוחרת, ואליה הצטרף ראש מועצת קרית ארבע-חברון: "הריסת חלק מהמבנה - עונש קטן ופחות מרתיע"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 26/12/22 19:23 ב בטבת התשפג

משפחת הנרצח בביקורת: "החלטה שאמורה להתקבל חצי שעה אחרי פיגוע"
רונן חנניה, צילום: באדיבות המשפחה

מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, חתם היום (ב') על צו החרמה והריסה לבית בו התגורר המחבל מוחמד ג'עברי שרצח את רונן חנניה הי"ד לפני כחודשיים סמוך לחסם "אשמורת" שבחברון. הצו הוצא לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחתו של המחבל. במשפחתו של חנניה ברכו על ההחלטה, ומנגד השמיעו גם ביקורת נחרצת.

הלווייתו של רונן הי"ד |

הלווייתו של רונן הי"ד | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"מצרים על כך שהוחלט להרוס חלק קטן מאוד מהמבנה"

"אנחנו מברכים את ההחלטה הנוגעת להריסת ביתו של המחבל שרצח את היקר לנו מכל", נכתב בהודעת המשפחה, "יחד עם זאת ההחלטה הזו הייתה אמורה להתקבל חצי שעה אחרי הפיגוע ולא חודשים ארוכים לאחר מכן. בנוסף אנחנו מצרים על כך שהוחלט להרוס חלק קטן מאוד מהמבנה שבו התגורר המחבל הנתעב". 

עוד נמסר מהמשפחה: "כדי להרתיע ולהכניע את האויבים שלנו, מדינת ישראל צריכה להרוס את כל הבית ולשלול תושבות לכל המשפחה והכל בתוך שעות ספורות מרגע הפיגוע ולא אחרי כל כך הרבה זמן".

ראש מועצת קרית ארבע-חברון אליהו ליבמן, הסתייג גם הוא: "שום דבר לא יחזיר אלינו את רונן חנניה הי"ד, והריסת חלק מהמבנה שבו התגורר המחבל היא למעשה עונש קטן ופחות מרתיע. אנחנו דורשים להחזיר את ההרתעה, להחזיר לאויבינו מכות כואבות מאוד אחרי כל ניסיון פיגוע, בטח אחרי רצח נתעב שכזה".

(ביקור הרמטכ"ל בזירת הפיגוע)