פתרון מפתיע לפקקים בבנימין: טיסות לעבודה וללימודים

בניסיון לתת מענה לבעיית הפקקים ההולכת ומחמירה, במיוחד ביהודה ושומרון, נשלח אתמול סקר מעניין במיוחד לתושבים בבנימין: "נבחנת אפשרות להפעיל קו טיסות" | היזם מודע לקשיים אבל אומר באופטימיות: "אני בקשר עם מפעילים, מקווה שזה יצליח"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/12/22 13:29 כ בכסלו התשפג

פתרון מפתיע לפקקים בבנימין: טיסות לעבודה וללימודים
מסוק אזרחי, צילום: shutterstock

עומסי התנועה והפקקים ברחבי הארץ שוברים שיאים ונדמה כי המצב לא הולך להשתפר בקרוב. הבעיה גדולה אף יותר באזור יהודה ושומרון, שם לכבישים רבים אין דרכים חלופיות, וכאשר יש פקק בעקבות תאונה, רכב שהתהפך או אירוע טרור - התושבים תקועים.  

"נשמח לשמוע על הרגלי הנסיעות שלכם"

בניסיון לתת מענה לבעיות הללו, נשלח אתמול סקר מעניין במיוחד לתושבי מערב בנימין שסובלים מפקקים קשים לכיוון שילת. כך נכתב לתושבים: "נבחנת אפשרות להפעיל קו טיסות שימריא מגוש דולב-טלמונים. טיסה נוחה ובטוחה במסוק תחבר את תושבי הגוש למקומות עבודה ולימודים תוך דקות ספורות. נשמח לשמוע על הרגלי הנסיעות שלכם על מנת לבחון ולתכנן את השרות".

מי שעומד מאחורי הרעיון הוא משה גרינברג, תושב דולב, ויחד איתו פועלים שני חברים נוספים. גרינבר אומר כי המיזם שלו רציני לחלוטין אבל כמובן שאינו יכול להתחייב שיצא לפעול: "אני עושה עכשיו הרבה בדיקות. מעבר לסקר אני בקשר עם מפעילים ופניתי למועצה האזורית. אני בתקווה שזה יצליח".

יש ביקוש?

"כן, הרבה אנשים השיבו לסקר הזה".

ההקדמה לסקר שנשלח לתושבים |

ההקדמה לסקר שנשלח לתושבים.

"אנשים יוצאים מהבית בחמש לפנות בוקר כדי להגיע לעבודה"

משה מסביר כי הפקקים שהפכו לבלתי נסבלים, היו הגורם למהלך: "בבוקר יכול לקחת לנו שעתיים מהגוש שלנו לכיוון שילת. אנחנו כלואים, אין לנו אופציה אחרת הרי גם דרך בית אריה-עופרים יש פקקים. אנחנו פשוט לא יכולים לצאת מהגוש. אנשים יוצאים מהבית בחמש לפנות בוקר כדי להגיע לעבודה". 

עוד הוא מספר מהחיים בפקקים: "הייתי צריך לנסוע עם הבן שלי לאיזו בדיקה במודיעין אז ישנו במודיעין לילה לפני כי פשוט אי אפשר להגיע בבוקר".

שאלות בסקר.

"ברור לי שאנשים לא יכולים להוציא אלפי שקלים בחודש על נסיעה לעבודה"

גרינברג עובד כיום בחברת רחפנים ויש לו עבר בתחום התעופה, "הרבה שנים עבדתי באלעל". לדבריו העתיד שלנו טמון בתעופה: "אין לי ספק שהעתיד הוא באוויר. בתוך עשור נראה כלי טיס, סוג של מכוניות מעופפות שייקחו אותנו ממקום למקום. זה מה שיפתו לנו את הבעיות, לא סלילת כבישים. זה העתיד ובינתיים בהווה יש לנו מסוקים, אמנם זה הרבה יותר יקר מפתרון חשמלי כמו כלי הטיס העתידיים אבל זה כבר קיים סיבה לא לנסות לממש אותו".

אתה אומר בעצמך שזה לא כלכלי.

"זה האתגר הגדול. יש אתגרים גם עם רשות התעופה האזרחית וחיל האוויר, אתגרים רגולטוריים ובירוקרטיים, יש גם סוגיות תפעוליות ואתגרים לוגיסטיים אבל בהם אפשר לטפל, אני בטוח. במיוחד אם יש תמיכה מהמועצה או בממשלה החדשה. שוב, השאלה הגדולה היא האם נצליח להגיע לרמת מחיר שתאפשר לאנשים לרכוש כרטיס טיסה". 

לחו"ל אנשים טסים פעם בכמה חודשים. הם ירשו לעצמם לטוס לעבודה בכל יום? 

"ברור לי שאנשים לא יכולים להוציא אלפי שקלים בחודש על נסיעה לעבודה. השאלה היא שוב, האם נצליח להביא את זה לצבור במחיר שהוא יכול לעמוד בו. אני מחכה שיחזרו אלי מהמעוצה, אולי אפילו הם יוכלו לסבסד את הסיפור הזה. אם זה יצליח אני חושב שזה ימנף את המועצה גם מבחינת יחסי ציבור וקידום פרויקטים אחרים.