שיקלי, סילמן וביסמוט ביקרו בקבר יוסף: נילחם על ההתיישבות

חברי כנסת מיועדים של הליכוד, ש"ס והציונות הדתית, הצפויים לשרת בקואליציה, נכנסו יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן לקבר יוסף | אלמוג כהן מעוצמה יהודית: "נממש את הריבונות על ארצנו עד המטר האחרון בכל מקום ובכל זמן"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/11/22 07:34 טו בחשון התשפג

שיקלי, סילמן וביסמוט ביקרו בקבר יוסף: נילחם על ההתיישבות
קבר יוסף, הלילה, צילום: מועצה אזורית שומרון

שמונה מחברי הכנסת הצפויים לכהן בקואליציה הקרובה בכנסת ה-25 נכנסו הלילה בכניסה מצומצמת יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן לקבר יוסף שבשכם. במהלך הכניסה מחבלים פתחו באש לעבר הנכנסים לקבר וכוחות צה"ל השיבו בירי. הערבים דיווחו על מחבל הרוג ועוד שלושה פצועים מירי כדורי גומי.

חברי הכנסת המיועדים - עידית סילמן, עמיחי שיקלי, בועז ביסמוט ניסים ואטורי מהליכוד. יוני משריקי מש"ס. אלמוג כהן ולימור סון הר מלך מעוצמה יהודית, אוהד טל מהציונות הדתית - נכנסו בהתרגשות יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן וסגנו דוידי בן ציון לקבר יוסף, התפללו והודיעו מעל הקבר שיילחמו מהכנסת למען ההתיישבות בארץ ישראל וחזרה לקבר יוסף. 

צילום: מועצה אזורית שומרון

"מצפים מהממשלה להחזיר את השליטה המלאה לקבר יוסף"

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר לחברי הכנסת: "הגיע לכאן מספר מדהים, של חברי כנסת, שיישבעו בעוד ימים ספורים לכנסת ישראל. מצד אחד אנחנו מגיעים לכאן בצער כי אנחנו מגיעים לכאן באישון לילה למקום כל כך קדוש, אחרי שזרקו עלינו אבנים ובקבוקי תבערה, זו השפלה גדולה, כי צה"ל לא נמצא פה בצורה מלאה, דבר שאפילו לפי הסכמי אוסלו הארורים היה צריך לקרות".

מצד שני אמר דגן, "אנחנו מלאי התרגשות מלהתחבר לשורשים הכי עמוקים של העם שלנו, יוסף הצדיק. אנחנו באנו לכאן כדי להתחזק ביחד על המאבק המשותף בארץ ישראל, עומדת לקום ממשלת ימין והעם בחר בממשלה הזו כדי לשלוט, לא כדי לדבר. ואנחנו מצפים מהממשלה להחזיר את השליטה המלאה לקבר יוסף, להחזיר את ישיבת עוד יוסף חי, אנחנו מצפים מהממשלה להפסיק את הרדיפה כנגד הבנייה ביו"ש, להפסיק את הרדיפה כנגד המתיישבים ביו"ש, את ההפקרות הביטחונית, לחזור לאביתר ולחומש".

שיקלי אמר כי "שלושה מקומות אין אומות עולם יכולים לומר גזולים הם בידיכם ואלו הם מקום המקדש, מערת המכפלה ומקום קבורתו של יוסף".

אלמוג כהן הוסיף: "יוסף הצדיק שחיבת הארץ בערה בו ביקש לפני מותו מבני ישראל  להיקבר בארץ אבותינו כי ידע שעתידנו להילחם עליה. וכך נעשה. נממש את הריבונות על ארצנו עד המטר האחרון בכל מקום ובכל זמן. עם ישראל חי".

ירי של כוחות צה"ל, הלילה: