החתימה שאחרי הנדר: נתניהו התחייב להסדיר את ההתיישבות הצעירה

יו"ר האופוזיציה הגיע היום לגבעת הראל וחתם כי לא יקים את הממשלה הבאה ללא הכנסת הסדרת ההתיישבות הצעירה בקווי היסוד: "כדי לממש את זה אנחנו צריכים ממשלת ימין חזקה" | פורום ההתיישבות הצעירה: "אנחנו בשלב שהדברים צריכים לעבור לביצוע בפועל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 26/10/22 17:17 א בחשון התשפג

החתימה שאחרי הנדר: נתניהו התחייב להסדיר את ההתיישבות הצעירה
נתניהו חותם, צילום: פורום ההתיישבות הצעירה

שבוע לפני יום הבחירות הגיע יו״ר האופוזיציה ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, לאתר הסדרת ההתיישבות הצעירה בגבעת הראל שבבנימין וחתם על ההתחייבות כי בממשלה הבאה שיקים - הסדרת ההתיישבות הצעירה תהיה חלק מקווי היסוד וההסכמים הקואליציוניים.

"אני עושה את זה מתוך אמונה עמוקה, אני לא צריך לקרוא מטלפרומטר"

נתניהו סיפר לנוכחים על הניסיון האחרון להסדרת ההתיישבות הצעירה שבלם לדבריו שר הביטחון בני גנץ: "אני ויריב לוין ניסינו לשכנע את בני גנץ בממשלה הפריטטית ההיא חזור וחזור - 'תן לנו ריבונו של עולם בממשלה הפריטטית הזאת לאשר סוף סוף את ההתיישבות הצעירה ולסיים את הסבל הזה'. יכולנו לדבר אל הקיר". 

"כדי שזה ישתנה וכדי שנוכל להמשיך לבנות אנחנו צריכים להקים ממשלת ימין על מלא עם ליכוד גדול", הסביר יו"ר הליכוד. "אני עושה את זה מתוך אמונה עמוקה, אני לא צריך לקרוא מטלפרומטר. זה בא מהנשמה ועומק הלב. כדי לממש את זה אנחנו צריכים ממשלת ימין חזקה שבראשה עומד מי שיכול לומר מילה אחת קצרה מול הלחצים הבינלאומיים והמילה הזאת היא לא".

נתניהו המשיך ואמר כי "גנץ ולפיד מחזירים את המדינה הפלשתינית למרכז הבמה. זאת לא הדרך שלנו. תאחדו את כל הכוחות למען ארץ ישראל ולמען עתיד ישראל ותבואו לעזור לליכוד. השותפים שלנו יהיו בממשלה. זאת לא השאלה בכלל. ב״ה איחדנו את הכוחות ואין זליגה. בלי ארץ ישראל אין מדינת ישראל ובלי מדינת ישראל אין עם ישראל. בואו נעזור לעצמנו ולהבטיח את נצח ישראל". 

נציין כי לפני בחירות הסבב הקודם לפני כשנה וחצי, הגיע נתניהו לביקור בגוש עציון, בנימין והר חברון. גם בפעם הקודמת הגיע יו"ר הליכוד לגבעת הראל עם נציגי פורום ההתיישבות הצעירה. "אני נודר לכם נדר", אמר נתניהו, "שאקים ממשלת ימין חזקה, בלי רוטציה, אדאג להתיישבות ולהסדרת ההתיישבות הצעירה. יש הרבה מה לעשות ויש כאן פריחה אדירה והמחויבות הזאת היא אמיתית".

בטקס השתתפו יוזמי האירוע, ראשי פורום ההתיישבות הצעירה עטרה רפפורט כהן, אליהו עטיה ואורי ברטפלד וסגן ראש מועצת בנימין רפול אנגל, יו״ר מועצת יש״ע שלמה נאמן, ח״כ עידית סילמן, מזכיר היישוב גבעת הראל עמיחי שהואט מועמד הליכוד אביחי בוארון ויו״ר החטיבה להתיישבות ישי מרלינג. בסיום האירוע נטע נתניהו עץ זית במקום. 

נתניהו נוטע עץ |

נתניהו נוטע עץ | צילום: פורום ההתיישבות הצעירה

"אנחנו בשלב בו הדברים צריכים לעבור לביצוע בפועל"

עטרה רפפורט כהן מראשי פורום ההתיישבות הצעירה, אמרה לנתניהו: "בשנים האחרונות נעשו על ידך מספר צעדים משמעותיים בתחום ההכנה, המיפוי, וההיערכות להסדרה -  ואנחנו מודעים אליהם ומעריכים אותם ומודים עליהם, אך אנחנו בשלב בו הדברים צריכים לעבור לביצוע בפועל. יש לוודא כי תוכנית העבודה להסדרת הישובים תכנס להסכם הקואליציוני בפירוט הכולל את רשות הסדרה אשר תוקם, החוקים אשר יעברו והתקציב אשר יוקצה לכך, וכי התוכנית תצא לביצוע עם הקמת הממשלה.

"מצפים שכאשר תגיע לכאן בפעם הבאה כראש ממשלה זה יהיה על מנת להשתתף בחגיגות של הישוב גבעת הראל לרגל היותו ישוב מוסדר, יחד עם שאר הישובים הצעירים".

"בטוחים כי ממשלת ימין חזקה בראשותו תוביל ליציבות באזור"

שלמה נאמן, ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע: "אנחנו מצפים ממך שהבניה בישובים הותיקים תתרחב ללא הגבלות כך שהוותיקים יגיעו לגבולותיהם של הצעירים ויכללו אותם בתוכם. תפקיד המדינה לבנות, להרחיב ולחזק ולא לפגוע ולהקפיא כפי שנעשה הממשלה האחרונה. אנחנו מודים לו על הגעתו לכאן היום ובטוחים כי ממשלת ימין חזקה בראשותו תוביל ליציבות באזור ולחיזוק ההתיישבות".

מועמד הליכוד, אביחי בוארון, הוסיף: "אם תעלה ממשלת לפיד יהיו עוד פינויים זה ברור, אנחנו צריכים כולנו להחלץ חושים ולהביא את הקולות האלה ולהוציא אותם מהבתים. רק הליכוד יכול להתמודד עם ההשתלטות הפלשתינית על כל השטחים הפתוחים מסביבנו. בתקופת הממשלה האחרונה זה הכפיל את עצמו, רק הליכוד יכול לפעול ולעצור את ׳הבנייה המדינית’ של הפלשתינים. זו לא בנייה לריבוי טבעי, זו בנייה של בתים ריקים כדי להשתלט על השטח".