היסטוריה בספורט הישראלי: משחק רשמי ראשון ביהודה ושומרון

המשחק ההיסטורי יפגיש במוצאי השבת את מכבי מעלה אדומים עם עירוני רעננה, במסגרת המחזור הראשון בליגה הלאומית בכדורסל: "השלמנו את שדרוג היכל הספורט שלנו כך שיתאים לליגה הלאומית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/10/22 15:36 טז בתשרי התשפג

היסטוריה בספורט הישראלי: משחק רשמי ראשון ביהודה ושומרון
אוהדי מכבי מעלה אדומים, צילום: מנהלת הליגה הלאומית

לראשונה בתולדות הליגות המקצועניות, יתקיים במוצאי השבת הקרובה, משחק רשמי ביהודה ושומרון. המארחת, מכבי מעלה אדומים, שעלתה לליגה הלאומית בתום עונת 2020-2021 אירחה בעונה החולפת בגבעת רם בירושלים וזאת משום שאולמה הביתי לא עמד בסטנדרט המתבקש בליגת המשנה. לאחר חודשים ארוכים בהם שודרג המתקן, הקבוצה שבה לארח בביתה ומקווה לפתוח את העונה בניצחון.

קבוצתו של המאמן יאיר גבירץ, התחדשה הקיץ בסנטר הקנדי אדי אקיור ובגארד/פורוורד דווין ג'ונסון. מי שעוד צפוי לבלוט העונה הוא המתאזרח שמחה הלפרט. הגארד שהגיע לפני כשנתיים לקבוצה מ"הישיבה אוניברסיטי", יענוד את סרט הקפטן. בקבוצה תולים תקוות רבות גם בצמד הישראלים הצעירים אריאל דרעי (קומבו גארד) ועידו שבת (רכז).  

מימין: אריאל דרעי, יאיר גבירץ, שמחה הלפרט.

מימין: אריאל דרעי, יאיר גבירץ, שמחה הלפרט | צילום: מנהלת הליגה הלאומית

"מדובר באתגר הנדסי לא פשוט שהגיע לסיומו הקיץ"

מחזיק תיק הספורט, דודו מתתיהו, הסביר כי בעונה החולפת שהיתה עונת הבכורה שלה, הקבוצה התבססה בליגה הלאומית, זאת כשהיא ללא אולם ביתי ועם סגל צעיר במיוחד, "השלמנו את שדרוג היכל הספורט שלנו כך שיתאים לליגה הלאומית. מדובר באתגר הנדסי לא פשוט שהגיע לסיומו הקיץ. אני מזמין כל אוהדי הקבוצות היריבות להתארח אצלנו, כולם יתקבלו כאן באהבה גדולה". 

ראש העיר, בני כשריאל, אמר כי מדובר במפגש היסטורי: "שמנו את מעלה אדומים ואת יהודה ושומרון על מפת הספורט כשהעפלנו לליגה הלאומית, וכעת אנחנו עושים זאת שוב, לאחר שהצלחנו בחודשים האחרונים לשדרג ולחדש את המתקן שלנו ולהתאימו לליגה הלאומית. אני מאחל לקבוצה שלנו עונה של ניצחונות ושל הישגים ועונה שבה לוחות התוצאות החדשניים שהתקנו יציגו אותנו תמיד בצד המנצח".

סגן ומ"מ ראש העיר, גיא יפרח אמר: "לאחר שבשנה החולפת נדדנו לירושלים והיינו קבוצה ללא בית, העונה אני בטוח שהחזרה הביתה, תתן לנו רוח גבית. אין לי ספק שהקהל הגדול שלנו יגדוש את האולם ובעזרתו ובזכות הצוות המקצועי הנהדר שלנו והשחקנים הצעירים נעשה עונה גדולה."