ההתיישבות הצעירה במסר לאורבך: אם צו החשמל יכשיר את הפלשתינים - נוותר עליו

ראשי פורום ההתיישבות הצעירה שקיבלו מראש הממשלה התחייבות מפורשת ערב הבחירות להסדרתם המלאה, קיימו מסיבת עיתונאים על רקע האולטימטום של חבר הכנסת אורבך, ומסרו הצהרה דרמטית: "לא נהיה עלה תאנה שיהווה הכשר לקיום הממשלה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/05/22 15:38 י באייר התשפב

ההתיישבות הצעירה במסר לאורבך: אם צו החשמל יכשיר את הפלשתינים - נוותר עליו
הר חברון, צילום: אלעד הומינר

למעלה משנתיים מנהלים ראשי הפורום להתיישבות צעירה קמפיין לאומי להסדרת היישובים הצעירים. בהתיישבות הצעירה קיבלו מראש הממשלה נפתלי בנט התחייבות מפורשת ערב הבחירות להסדרתם המלאה, אך בינתיים דבר לא השתנה. היום (ד') קיימו ראשי הפורום מסיבת עיתונאים והצהירו כי לא יהיו עלה התאנה של אף אחד בממשלה, גם לא של חבר הכנסת ניר אורבך. 

ראשי הפורום אמרו כי הקריטריונים אותם מתווה המדיניות השגויה של הממשלה עלולים לאפשר תוך זמן קצר להכשיר ולהלבין עשרות אלפי מבנים פלשתינים בלתי חוקיים בשטחי C. "על גב ההתיישבות הצעירה שחלוציה נשלחו כדי למנוע את הקמת המדינה הפלסטינית, על הגב שלנו מנסים לסייע למדינת הטרור הזו תקום". 

"אנחנו כאן כדי לומר בקול צלול וברור: אסור שזה יקרה ולא נאפשר זאת! לא נסכים לקבל צו שיפגע בעתידה המדיני והביטחוני של מדינת ישראל גם במחיר של ויתור על הצו וחורפים נוספים שנאלץ לבלות בהם בחושך ובקור. העברנו ההסתייגויות לח״כ ניר אורבך שלקח על עצמו את האחריות לפעול לקידום הצו. הבהרנו שלא נסכים לקבל צו שיפגע בעתידה המדיני והבטחוני ישראל. צו החשמל חייב להחתם - אבל רק לאחר הטמעת ההסתייגויות".

ראשי הפורום

ראשי הפורום צילום: דוד וייל

עוד אמרו ארבעת ראשי הפורום כי לצד הערכתם לאורבך ופועלו, הם הבהירו לו כי "בעקבות דבריו כי העברת הצו הינה תנאי מבחינתו להישארותו בקואליציה הנוכחית - שבשום פנים ואופן לא נהיה מוכנים להיות עלה תאנה כזה או אחר שיהווה הכשר לקיום הממשלה הרעה הזו". 

לסיום הם הדגישו: "אנו כמו שאר אחינו במחנה הלאומי כואבים מאז הקמת הממשלה הנוכחית את ההידרדרות במצב הביטחוני, את ההפקרה המוחלטת של השטחים הפתוחים להשתלטות הערבים, את היד הקשה והאכיפה המעוותת שמופעלת כלפי המתיישבים ואת מבצעי ההרס החוזרים ונשנים בהתיישבות היהודית. מדובר בממשלה המהווה נזק להתיישבות ולערכי המחנה הלאומי ועליה לחלוף מן העולם".

בפורום ההתיישבות הצעירה מייצגים את התיישבות המונה כ-70 יישובים וכ-25,000 תושבים מתוכם 12,000 ילדים.