אלוף ה-NBA לשעבר הגיע לביקור מיוחד בשילה הקדומה

ריי אלן, אלוף ה-NBA לשעבר, הגיע לביקור בבנימין יחד עם שחקנים נוספים ששיחקו בעבר בליגה הטובה בעולם | ישראל גנץ: "אין לי ספק שביקורו של ריי אלן הוא ממחיש את החיבור לעם היהודי"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/05/22 14:49 י באייר התשפב

אלוף ה-NBA לשעבר הגיע לביקור מיוחד בשילה הקדומה
ריי אלן וחברים בבנימין, צילום: דוברות בנימין

כוכב ה-NBA לשערב ריי אלן הגיע לביקור במועצה אזורית בנימין יחד עם חבריו שחקני ה-NBA לשעבר סקוט בורל ששיחק עם מייקל ג'ורדן באליפות של שיקגו בולס בשנות ה-90 ובן זיקי. השלושה המשיכו את היום עם טיול טרקטורונים בנחל שילה והמעיינות באזור, מפגש עם לוחמי צה"ל המשרתים באזור וכן עם ילדים מבנימין המשחקים כדורסל וסיומו את היום במסעדת גופנא של כוכב מאסטר שף, יהוידע ניזרי.

אלן זכה לסקירה על אתר המשכן בשילה הקדומה, התרשם מההיסטוריה המפוארת של העם היהודי: "יש כאן סיפור מדהים שהוא חלק מההיסטוריה שלנו. מדהים להיות כאן, זה מקום של שלום. תודה לכם על סיום במקום מיוחד וחשוב", אמר אלן.

ריי אלן במשכן שילה:

ראש המועצה ישראל גנץ בירך את אלן על הגעתו לבנימין ואמר: "בנימין זכתה לביקור נוצץ של אחד מכוכבי הספורט הגדולים בעולם. שמחתי לשמוע ממנו על ההתרשמות הנרגשת שלו מישראל בכלל ובנימין – ארץ התנ״ך בפרט. אין לי ספק שביקורו של ריי אלן הוא ממחיש את החיבור לעם היהודי ויוביל להגעתם של אלפי תיירים נוספים לחבל בנימין". 

ריי אלן בן ה-46 החזיק עד לאחרונה בשיא השלשות בקריירה לשחקן NBA וכיכב במדי מילווקי, סיאטל, בוסטון ומיאמי. זכה בשתי אליפויות בליגה הטובה בעולם, נבחר 10 פעמים לאולסטאר וקטף גם מדליית זהב באולימפיאדת סידני בשנת 2000. הוא פעיל בשנים האחרונות בחיזוק זיכרון השואה ולוקח חלק בתרומות למוזיאון להנצחת השואה. אלן הגיע לבנימין דרך ארגון AMericas voices בחסות קרן טד אריסון.