ראשי מועצות ביו"ש מגיבים לבנייה: "ממשלת ישראל נכנעת"

אחרי ההודעה על קידום בנייה של כמעט 4,000 יחידות דיור שיאושרו בהתנחלויות, ראשי מועצות ביהודה ושומרון זועמים: "יותר מ-1800 יחידות דיור הורדו על ידי לשכת ראש הממשלה מסדר היום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/05/22 14:57 ה באייר התשפב

ראשי מועצות ביו"ש מגיבים לבנייה: "ממשלת ישראל נכנעת"
יהודה ושומרון, צילום: פלאש 90

ראשי מועצות ביהודה ושומרון זועמים לאחר ההודעה כי מועצת התכנון העליונה (מת"ע) במנהל האזרחי צפויה להתכנס ולאשר בשבוע הבא אלפי יחידות דיור בהתנחלויות. מדובר ב-3,988 יחידות שיקודמו לשלבים השונים. סדר היום של הוועדה מכיל 25 תכניות, הכוללות 3,988 יחידות דיור. לטענתם, ישנו קיצוץ של 1800 יחידות דיור.

בהתייחסותו של ראש מועצת קרית ארבע סא"ל אליהו ליבמן ליחידות הדיור שיבנו בקרית ארבע-חברון נאמר: "בושה וחרפה, לעג לרש. 156 יחידות דיור בלבד לעיר שגדלה ומתפתחת. יש כאן זוגות צעירים שמוותרים על מגורים ליד ההורים בשל חוסר מקום, הציפיות שלנו לא היו גדולות אבל על בושה כזו לא חלמנו. ממשלת ישראל נכנעת לאויב הערבי מבית ומחוץ".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הגיב גם הוא בחריפות: "הממשלה בראשות נפתלי בנט הופכת למייבשת ההתיישבות. הממשלה הזו מפקירה גם את הנגב וגם את יהודה ושומרון והיא תיפול! נמאס לנו מהספינים! בניגוד לכל ההצהרות, הממשלה מקצצת ביחידות דיור בשומרון: יותר מ-1800 יחידות דיור הורדו ע"י לשכת ראש הממשלה מסדר היום".