לאחר ניסיון הלינץ': תושבי גוש שילה יצאו להפגין בכניסה לכפר סינג'יל

מאות מפגינים מגוש שילה שבבנימין מחו נגד חוסר הביטחון באזור והתגברות הטרור הערבי. ראש המועצה ישראל גנץ: "הדרג המדיני חייב לאפשר לצבא לעלות מדרגה ולמגר את המוטיבציה של הפורעים לצאת ולפגע"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 26/03/22 22:52 כג באדר ב'

לאחר ניסיון הלינץ': תושבי גוש שילה יצאו להפגין בכניסה לכפר סינג'יל
מחאת גוש שילה, צילום: מועצת בנימין

למעלה מ-250 תושבי יישובי גוש שילה יחד עם ראש מועצת בנימין ישראל גנץ הפגינו הערב (ש') בכניסה לכפר סינג'יל ליד כביש 60, במחאה על התגברות ארועי הטרור של זריקות האבנים מצד הפורעים הערבים. לטענת המפגינים, הפורעים הפלשתינים ניסו בתחילת האירוע להפריע להם, אך אלה פוזרו על ידי כוחות צבא ומשטרה.

נציין כי ביום חמישי בלילה, בשעה 03:11 התקבל דיווח במוקד בנימין על חסם אבנים שהונחו על ידי מספר פורעים ערבים בדרך העולה למעלה לבונה וחסמו את הכביש. שלוש תושבות צעירות כבנות 20 היו בדרכן ליישוב. הן פרצו את המחסום כשהבחינו בפורעים מתחילים להתגודד סביב מכוניתן. במהלך המנוסה הן התנגשו ברכב של תושב מעלה לבונה שנקלע גם הוא למקום. הנהג דיווח למוקד בנימין והתושבות המשיכו בנסיעה לשער היישוב מעלה לבונה, ולא נזקקו לטיפול רפואי.

ישראל גנץ: "אלץ להיות בכל מקום בו אין ביטחון"

במועצת בנימין אומרים הערב כי בחודשים האחרונים נשחקת ההרתעה והפורעים רק מגבירים את הפעולות שלהם בכל שעות היום, אירועים שכבר היום גובים מחיר ועלולים להסתיים באסון. 

ראש המועצה ישראל גנץ נשא דברים ודרש משר הביטחון בני גנץ וראש הממשלה נפתלי בנט להשיב את הביטחון ואת ההרתעה. "אנו נאלץ להיות בכל מקום בו אין ביטחון. אנחנו מעריכים מאד את הצבא והקצינים אך הדרג המדיני חייב לאפשר להם לעלות מדרגה ולמגר את המוטיבציה של הפורעים לצאת ולפגע".

מדוברות המועצה האזורית בנימין נמסר כי בחודש מרץ נרשם גידול בארועי הטרור הערבי בבנימין. הנתונים נסמכים מוקד בטחון בנימין של המועצה.


 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן