פיגוע בשומרון: מחבלים חדרו לישוב יצהר ויידו בקבוקי תבערה

בשיות הלילה המוקדמות חדרו מחבלים ערבים מהכפר הסמוך לשכונת שלהבתיה ביצהר, והשליכו בקבוקי תבערה לעבר אחד המבנים. לא היו נפגעים | בשבוע שעבר התקבלה החלטה לצמצם את מספר רישיונות הנשק לתושבי היישוב: "הצבא מפקיר ביודעין את הביטחון"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/03/22 07:45 יג באדר ב'

פיגוע בשומרון: מחבלים חדרו לישוב יצהר ויידו בקבוקי תבערה
צילום: ללא

מחבלים ערבים מהכפר עצירה אל-קבליה הסמוך ליצהר, חדרו הלילה לשכונת שלהבתיה ביישוב, והשליכו בקבוקי תבערה לעבר מבנה בשכונה הסמוך לבית אחת המשפחות. המבנה שלא היה מאוכלס הלילה באנשים לא התלקח. לפני כשנתיים חדרו ערבים לשכונה והצליחו להצית כליל מבנה במקום.

התושבים טוענים שהפיגוע הלילה הגיע על רקע החלטת אלוף הפיקוד לצמצם באופן משמעותי את מספר התושבים בישוב הזכאים להחזיק ברשותם נשק. בישוב הודיעו כי יקיימו הפגנה בשעות הצהריים בדרישה לנקוט יד קשה כנגד המחבלים, לבטל במיידי את צמצום הנשקים ולספק הגנה ראויה לשכונות הקצה.

בשכונת שלהבתיה מתחו ביקורת חריפה הלילה על צמצום מספר הנשקים בישוב: "במשך כמעט עשור חוותה שכונת שלהבתיה עשרות פיגועים והצתות, כשכל הזמן הזה אין בגבעה ולו נשק ארוך אחד להגנה עצמית - דבר שרק בנס לא נגמר פעם אחר פעם באסון כבד. פשוט טירוף שדווקא בתקופה מתוחה ולאחר עשרות פיגועים שהתרחשו סביב הישוב יצהר בשנים האחרונות, שרבים מהם סוכלו בעקבות תושייתם של תושבים, החליטו בצה"ל לצמצם עוד את מספר הנשקים הכללי בישוב באופן דרסטי", תקפו בשכונה.

"לקיחת הנשקים ממספר רב של תושבים - בזמן שעוד לפני כן מצב הנשקים ביצהר לא היה מזהיר ושכונות רבות היו חסרות הגנה, משמעותו הפקרה ביודעין של חיי התושבים בישוב ובשכונות הקצה. ההחלטות הפוליטיות שחדרו לצבא עוד יעלו לנו בחיי אדם", הזהירו. "אנו קוראים לצה"ל להתעשת במיידי, לנקוט ביד קשה כנגד המחבלים ולספק נשק מציל חיים לתושבי שכונת שלהבתיה שנמצאת בחזית יצהר", הוסיפו.