בעקבות הטיולים של מיכאל, פצוע צה"ל: משפחת שמלה עברה לגור בחוות נחל שילה

משפחת שמלה עברה לגור בחוות נחל שילה אחרי שהטיולים של אב המשפחה, מיכאל, נכה צה"ל מצוק איתן, חשפו בפניו את השתלטות הפלשתינים על השטח. "אנחנו רואים את התגובות של עם ישראל ומבינים שאנחנו לא לבד"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/02/22 18:31 טז באדר א'

בעקבות הטיולים של מיכאל, פצוע צה"ל: משפחת שמלה עברה לגור בחוות נחל שילה
צילום: באדיבות המצולמים

על הרכס הדרומי של נחל שילה, בין גבעת הראל לצומת שילה, נמצאת חוות נחל שילה. בחווה גרה משפחת שמלה, מיכאל ותהילה ביחד, עם שני ילדיהם הקטנים. "בחיים לא דמיינו שנגור בגבעה", מספרת תהילה, "זה משהו שלקח הרבה מאוד זמן, זה לא בא ביום אחד. היו כאלה שאמרו לי שבחיים לא היו מדמיינים שאני אגור בחווה ואמרתי להם שאני עדיין לא מאמינה".

ההגעה של משפחת שמלה התחילה בעקבות הטיולים של מיכאל. מיכאל הוא נכה צה"ל מצוק איתן. למרות הפרוטזה שמחליפה את הרגל שאיבד הוא לא מוותר לעצמו ואם לא היינו מספרים לכם לא הייתם שמים לב לכך בהליכתו. במהלך הטיולים שלו מיכאל ראה את ההשתלטות הבלתי חוקית של הערבים על השטח והשתילה של מטעי הזיתים בכל מקום. ואמר לתהילה שצריך לעשות משהו בנושא. 

"הוא התחיל לחפש מקומות והחליט להקים חווה וככה הגענו לפני חצי שנה לחוות נחל שילה והחלפנו את המשפחה שהייתה כאן", מספרת תהילה, "נעזרנו בארגון השומר יו"ש שנתן לנו המון סיוע ותמיכה כדי שנצליח להרים את החווה ולקדם אותה". 

"זאת לא האדמה רק שלנו והסיפור שלנו זה הסיפור של כל עם ישראל"

בני הזוג אומרים: "אנחנו פה במטרה לשמור על האדמות. ממש רואים עין בעין איפה שאנחנו נמצאים, איפה שאנחנו שותלים ונמצאים עם העדר הפלסטינים לא נמצאים. קיבלנו מהרב ליאור אישור לשתול בשטח בשנת השמיטה. 250 עצים נשתלו". 

"הערבים פחות מסתובבים וחורשים מאז שאנחנו פה. זאת מלחמה על כל מטר. מי שלא מסתובב הרבה לא מבין. מי שרואה תצלומי אוויר לאורך שנים רואה שהם משתלטים על דונמים רבים. הם מקבלים כסף על כל בזנט וטרסה. מתוקצבים מהאיחוד האירופאי ומיישמים את תוכנית פיאד להקמת מדינה פלסטינית דה פקטו".

השבוע יצאו מיכאל ותהילה במימון המונים שצפוי להיגמר הערב (ה') במטרה להגדיל את החווה והעדר. כיום הם מחזיקים ב-15 כבשים. המטרה היא להגיע ל-200 שירעו בשטח. "אנחנו לא באמת לבד בחווה. באים הרבה אנשים לתת יד, הרבה מתנדבים. אין יום שעובר פה בלי שמישהו בא. השומר יו"ש הוא הארגון הכי חזק בשטח. דואג למתנדבים לשמירה ודואג להם גם לאוכל וציוד. מתקשרים ושואלים האם אנחנו מסודרים".

"אנחנו רואים את התגובות של עם ישראל לקמפיין הגיוס ואנחנו מבינים שאנחנו לא לבד. בסוף אנחנו לא רוצים שיעשו עלינו כתבות וימחאו כפיים. מה שהוביל אותנו זה העובדה שזה לא שלנו לבד. זאת לא האדמה רק שלנו והסיפור שלנו זה הסיפור של כל עם ישראל. גם הפציעה של מיכאל. הוא החייל של כולנו".
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן