לפיד מזהיר את בנט: אישור אביתר יפגע ביחסים עם ארצות הברית

אחריי האור הירוק להסדרת אביתר, בעיות בממשלה. במכתב ששיגר שר החוץ לראש הממשלה כותב לפיד כי הוא לא שותף בהסדרת היישוב אביתר וכי הדבר עלול לפגוע ביחסים עם ארצות הברית | אתמול חברי כנסת מהעבודה וממרצ הביעו תרעומת על אישור המתווה

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 03/02/22 08:12 ב באדר א'

לפיד מזהיר את בנט: אישור אביתר יפגע ביחסים עם ארצות הברית
היישוב אביתר, צילום: דוברות אביתר

לאחר אישור מתווה אביתר על ידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ביומו האחרון בתפקיד, סערה בקואליציה. יאיר לפיד, שר החוץ, שיגר מכתב לבנט ובו הוא טוען כי הוא לא שותף למתווה וכי הוא יפגע ביחסים עם האמריקנים.

במכתב, שמתפרסם בהארץ, כותב לפיד: "כל צעד ליישום המתווה האמור, אשר כידוע לא נעשה בהתייעצות עמי ולא על דעתי, כולל עצם ההכרזה על אדמות מדינה או הוצאת צו תכנון מיוחד, עלול לגרור השלכות מדיניות חמורות ופגיעה ביחסי החוץ, בראש ובראשונה מצד ארה"ב, והדבר כבר הובהר על ידי הממשל האמריקאי בדרגים בכירים".

"הדבר יגרום נזק ממשי"

"צעדים מסוג זה יעבירו מסר לקהילה הבינלאומית כי בכוונת ממשלת ישראל לא רק לפעול לקידום המתווה, אלא גם לזרז את ההליך באופן חריג ועל חשבון טיפול מקובל בעררים נגד ההכרזה, באופן שלהערכתי יחייב תגובה בינלאומית שאינה מתיישבת עם האינטרס הישראלי", ניתח שר החוץ במכתב.

"להערכתי הדבר יגרום נזק ממשי במסגרת המערכה המשפטית-מדינית המתעצמת בפני פורומים בינלאומיים, תוך ניצולו לקידום קמפיין הדה-לגיטימציה נגד ישראל ובאופן שיקשה עלינו לגייס ידידים לצדנו במאבק נגד קמפיין זה. כל זאת מבלי להתייחס לסיכונים להסלמה ולשמירת היציבות בשטח הכרוכים ביישום המתווה", המשיך לפיד.

מוסי רז יפיל את הממשלה?

המתווה עיצבן חברי קואליציה רבים מהשמאל, בעיקר במרצ ובעבודה. חבר הכנסת מוסי רז אמר אמש (ד') בראיון לירון וילנסקי ויעקב ברדוגו בגלי צה"ל כי מדובר עבורו בקו אדום: "לא חושב שאוכל לבלוע צפרדע כזו, זו אחת יותר מדי. אם אני יכול להפיל את אביתר - אעשה זאת, גם אם זה אומר להפיל את הממשלה. זה מסכן את חיילי צה"ל".

אתמול (ג') אמר מוסי רז בריאיון לכיפה: "אם אני אחשוב שיש סיכוי לממשלה טובה יותר ופחות ימנית אני אתמוך בהפלת הממשלה". מטעם מפלגת העבודה נמסר מוקדם יותר בתגובה רשמית כי "מי שמעוניין בקואליציה יציבה ומתפקדת, שיפעל לפי הסיכומים. מדינת ישראל לא תסלח למי שיפקיר את ביטחונה לטובת מהלכים חד צדדיים והרסניים".

ttps://www.youtube.com/watch?v=X3AK50knazU&t=4s
(בן גביר בהתייחסות לאביתר, חצי שנה לאחר חתימת המתווה)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן