בחשד להפרת חוק ההתנתקות: ראש ישיבת חומש נעצר ושוחרר

לאחר התערבות ראש מועצת שומרון דגן, הרב אלישמע כהן שוחרר ממעצרו. סוכם כי ראש הישיבה יגיע לאחר השבעה של יהודה דימנטמן הי"ד לחקירה בחשד להפרת חוק ההתנתקות ולא ייעצר | ראש מועצת יש"ע: "אנחנו קוראים להסדיר את הישיבה בחומש"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/12/21 15:19 יח בטבת התשפב

בחשד להפרת חוק ההתנתקות: ראש ישיבת חומש נעצר ושוחרר
הרב אלישמע כהן בהכנסת ספר תורה בחומש, ארכיון, צילום: ישיבת חומש

ראש ישיבת חומש הרב אלישמע כהן, נעצר בשעות הצהריים (ד') בידי כוח משטרה בחשד להפרת חוק ההתנתקות. בישיבת חומש אומרים מסרו בתגובה כי "נפתלי בנט מחזיר את חוק ההתנקות לשולחן - פרס לרוצחים. בושה".

לאחר התערבות של ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ראש הישיבה שוחרר ממעצרו. סוכם כי ראש הישיבה יגיע לאחר השבעה של יהודה דימנטמן הי"ד לחקירה בחשד להפרת חוק ההתנתקות ולא ייעצר. נזכיר כי ישיבת חומש פועלת במקום קרוב ל -15 שנה.

ממג"ב נמסר בתגובה לפרסומים השונים: "לפני כשעה הגיע למעבר חיזמה רכב ובו תושב אזור יו"ש, בבדיקה שגרתית של לוחמי מג"ב התגלה כי התושב דרוש לחקירה בתחנת אריאל במחוז ש"י. לוחמי מג''ב ביצעו בדיקה מול התחנה וכעבור זמן קצר הוא קיבל זימון לחקירה ושוחרר במקום ללא מעצר כמובן".

במפלגת הציונות הדתית הגיבו על מעצר ראש הישיבה, ואמרו כי מדובר בממשלה מסוכנת שמבצעת מעצרים פוליטיים. "כחלק מהחלטת הממשלה  לחסל את ישיבת חומש בתגובה לפיגוע בו נרצח יהודה דימנטמן הי"ד ולתת פרס לטרור, נשלחה היום המשטרה לרדוף את הרב כהן, לעצור אותו ולהרתיע אותו ואת תלמידי הישיבה וציבור תומכיהם. לא יפחידו אותנו. אנו קוראים להמוני בית ישראל להגיע מחר ולצעוד עם משפחתו של יהודה הי"ד בדרישה להסדרת הישיבה בחומש".

מתנועת אם תרצו הזכירו את דבריו של חבר הכנסת רע"מ אתמול: "ראינו את מזכ''ל רע''מ מתרברב כיצד ההתנחלויות כולן ייעלמו כפי שנעלמו 'ההתנחלויות' בעזה ונראה שהדרג המדיני עתיד לבצע בקרוב את חזונו. פינוי הישיבה בחומש בעוד גופתו של יהודה דימנטמן הי"ד זה עתה נקברה היא פרס לטרוריסטים. אנו קוראים לממשלה להפעיל את מלוא כוחה בהריסת בתי המחבלים וגירוש משפחות המחבלים  ובכך להגביר את ההתרעה ולחזק את תחושת הביטחון".

אלחייני וראשי מועצת יש"ע

אלחייני וראשי מועצת יש"ע צילום: דוברות מועצת יש"ע

ראש מועצת יש"ע, דויד אלחייני הגיע היום לנחם את משפחת דימנטמן, שבנה יהודה נרצח כזכור ביום חמישי שעבר, סמוך לחומש. "אנחנו תומכים ומחזקים את דרישתם, זעקתם היא זעקתנו - אסור לתת פרס לטרור. הישיבה בחומש צריכה להמשיך להתקיים, והכביש אליה צריך להיות מאובטח. הצעדה מחר בחומש היא חשובה לעתיד המקום ולשמירה על זכרו של יהודה הי"ד". 


(צה"ל בחומש, אתמול)

על רקע מעצרו של ראש הישיבה, הגיע ראש מועצת קרית ארבע-חברון אליהו ליבמן, לביקור ביישוב חומש. במהלך הסיור ביקר ליבמן בישיבה בחומש ואמר כי זו זכות להיות במקום. "מסירות נפש ענקית של התלמידים הנפלאים שמגיעים לחומש", אמר ליבמן, והוסיף כי "בעזרת השם ובעזרת התפילות של כולנו יחד עם השתדלות תיבנה חומש ותכונן במהרה בימינו".

אליהו ליבמן בחומש

אליהו ליבמן בחומש צילום: ללא

בישיבת חומש מעריכים: תכנית הפינוי כבר נכתבה ואף החלו לבצע אותה בשטח

בישיבת חומש, פרסמו היום את הערכות מערכת הביטחון והממשלה, לפינוי היישוב וישיבת חומש בתגובה לרצח. לטענת אנשי הישיבה תכנית הפינוי כבר נכתבה ואף החלו לבצע אותה בשטח. בין השאר הוקם צוות מיוחד בפרקליטות, הוקם בסיס צבאי שיהפוך בהמשך לבסיס מג"ב בחומש והחלו להחיל את חוק ההתנתקות על תלמידי הישיבה

בישיבה אומרים: "כתגובה לרצח, בנט לאחר 16 שנה מהגרוש, מפעיל את החוק של אריאל שרון, ומחייה את חוק ההתנתקות. החוק מופעל באופן סיטונאי כלפי תלמידי ישיבת חומש", סיפרו.

הישיבה פרסמה גם על הקמת צוות מיוחד, לכאורה, במשרד המשפטים, שתפקידו להפעיל ולאכוף את חוק ההתנתקות כנגד תלמידי הישיבה. "בימים האחרונים הוקם בסיס צבאי בתוך חומש, על פי התוכנית צפויים החיילים במקום, להתחלף בשוטרי מג"ב, אשר תפקידם יהיה לאכוף את חוק ההתנתקות על כל היהודים אשר יגיעו ליישוב חומש.  

נזכיר כי בחוק ההתנתקות נכתב כי ישראלי הנכנס לשטח מפונה שהכניסה אליו הוגבלה דינו מאסר שנתיים. "תחילה יעצרו את התלמידים, והם יחקרו בחשד להפרת חוק ההתנתקות, כחלק מתנאי השחרור, יוטל על הנעצרים הרחקה מחומש. תלמיד שיחזור לישיבה ויפר צו, יוגש נגדו כתב אישום על חוק ההתנתקות והוא ישאר במעצר. ככה הממשלה תנקה את חומש מיהודים כפרס לרצח", תקפו בישיבה.