ערבים ואנרכיסטים תקפו חיילים ומתיישבים בהר חברון - ימ"ר ש"י חוקר רק את המתיישבים

בית המשפט השלום הורה על שחרורם ללא תנאים של שניים מהמתיישבים שנעצרו בחשד לאירועים בהר חברון בחג | נציג ימ"ר ש"י הודה בדיון כי הם חוקרים רק את המתיישבים. עו"ד רום: "נעצרו רק בגלל אפיונם החיצוני והנראות שלהם"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/10/21 14:17 כה בתשרי התשפב

ערבים ואנרכיסטים תקפו חיילים ומתיישבים בהר חברון - ימ"ר ש"י חוקר רק את המתיישבים
אילוסטרציה, צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

שופטת בית המשפט השלום בירושלים, חוי טוקר, הורתה היום (ו') על שחרורם של שניים מהעצורים מהאירועים בחג בכפר מפרקה שבהר חברון ללא כל תנאי. טוקר דחתה את בקשת ימ"ר ש"י להאריך את מעצרם ב-5 ימים. באשר לעצור נוסף, קטין, קבעה השופטת טוקר כי אין לו קשר לאירוע העימות עם הערבים, והורתה על הארכת מעצרו עד ליום א' בלבד. את העצורים ייצג עו"ד נתי רום מטעם ארגון חוננו.

בדיון הודה נציג המשטרה כי בעימותים בחג, השתתפו אנרכיסטים וערבים אשר תקפו את כוחות הביטחון ואת היהודים במקום. עם זאת הודה נציג המשטרה כי ימ"ר ש"י לא עצר, ולא חקר, אף אחד מהפורעים הערבים והאנרכיסטים, וכי הם מתמקדים רק בחקירת המתיישבים היהודים. נציג המשטרה ביקש בסיום הדיון כי בית המשפט יעכב את שחרורם של השניים בכדי להגיש ערר לבית המשפט המחוזי. הבקשה נדחתה והשופטת הורתה על שחרורם המידי.

עו"ד נתי רום מסר לאחר החלטת השחרור: "אנחנו שמחים מאוד על החלטתה של כבוד השופטת חוי טוקר לשחרר את שני החשודים לאלתר וללא תנאים, גם בקשת עיכוב הביצוע שביקשה המשטרה לא התקבלה והשופטת קבעה שמדובר במעצר ללא חשד סביר, וזה כי הם נעצרו רק בגלל אפיונים החיצוני והנראות שלהם, הדבר הזה הוא לא פחות חמור מאירועי אלימות שאנחנו עדים להם".

"המפל"ג הלאומני בימ"ר שי לצערי הרב מודה גם בבית המשפט כי הוא כלל לא חוקר את הפרשה בכללותה ואת הערבים, לא מכיר  את עשרות ההפס"דים וההתפרעויות שנזרקו על חיילי צה"ל ועל תושבים במקום. האירוע הזה הוא מידי יום שישי, ואנחנו מקווים שגם האלימות באזור תיפסק וגם האלימות המשטרתית ומעצרי שווא האלה יפסקו לאלתר", הוסיף רום.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן