פעיל השמאל הקיצוני יפצה את הרבש"ץ ב-10,000 שקלים: "חשב שהוא שר הצדק"

פעיל השמאל הקיצוני מארגון "רבנים לזכויות אדם" יפצה את איש הביטחון לאחר שפרסם פוסטים שקריים המכפישים אותו ברשתות החברתיות | עו"ד יאדו מחוננו: "הוא עשה עוול גדול. במקרה הזה הצלחנו לשים עליו את היד ולקבל פיצויים והתנצלות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/08/21 17:58 ח באלול התשפא

פעיל השמאל הקיצוני יפצה את הרבש"ץ ב-10,000 שקלים: "חשב שהוא שר הצדק"
כרמים באזור עמיחי. ארכיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

רבש"ץ הישוב עמיחי שבבנימין תבע לפני למעלה משנה את פעיל השמאל  הקיצוני והמוכר מארגון "רבנים לזכויות אדם", אריק אשרמן, בגין פרסום לשון הרע בפוסטים שקריים אותם הפיץ ברשתות החברתיות, בהם הכפיש אותו ואף צירף את תמונתו. היום (ב') אנחנו מפרסמים כי אשרמן יפצה את הרבש"ץ ב-10,000 שקלים במסגרת הסכם פשרה.

האירוע סביבו נסובו הפוסטים אירע לפני למעלה משנה כאמור, סמוך לישוב עמיחי. לטענת תושבי היישוב מספר פלשתינים פלשו עם טרקטורים לאדמות חקלאיות מעובדות והשחיתו אותן. הערבים פגעו ביבול חיטה לפני קצירה, ואף דרסו את אחד המתיישבים שניסה לחסום את הטרקטורים בגופו. מנגד, לטענת הערבים, וכפי שפרסם הרב אריק אשרמן, היו הערבים רשאים להשחית את היבול שכן מדובר בקרקע בבעלות ערבית פרטית.

לפי כתב התביעה שהגיש עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו המייצג את הרבש"ץ, שעות ספורות לאחר האירוע צייץ אשרמן בחשבון הטוויטר האישי שלו תמונה של הרבש"ץ, וטען כי הוביל מתנחלים לתקוף ערבים שעסקו כביכול בחקלאות, ואף סיפק להם גז מדמיע נגד הערבים.

עבודות ליד הישוב עמיחי

עבודות ליד הישוב עמיחי. ארכיון. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אשרמן פרסם את הפוסט גם בדף הפייסבוק של 'תורת צדק' – עמותה שהקים, ולאחר מכן שיתף אותו. הפוסט נכתב בעברית ובאנגלית, ושותף על ידי אנשים נוספים ברשתות החברתיות. עו"ד יאדו טען בתביעה: "זהו פרסום שקרי לחלוטין, חסר בסיס וחסר קשר למציאות, שכן התובע לא הוביל אחרים לתקוף ולא נכח במקום בזמן החיכוך.. התובע הגיע למקום מתוקף תפקידו כרבש"ץ עמיחי, זאת רק לאחר שהגיעו למקום כוחות הביטחון ולאחר שהאלימות נסתיימה".

עוד נטען כי פרסום התמונה ברשתות לעיני ערביי הסביבה עלול להוביל לפגיעה ממשית ברבש"ץ. למרות בקשת הרבש"ץ מאשרמן להסיר את הפוסטים לאלתר, סירב אשרמן להסירם. עם זאת, הוסיף אשרמן הערה, לפיה הרבש"ץ מכחיש את הנאמר בפוסט. כאמור, אשרמן יפצה את הרבש"צ ב-10,000 שקלים.

איש הביטחון: "לא לוותר על התביעה האזרחית"

רבש"ץ עמיחי המליץ לנפגעי עבירה לפנות לאפיק התביעה האזרחית: "אני ממליץ לכל נפגע עבירה שנפגע בכל צורה – ע"י אנרכיסטים, פעילי 'שלום' וכמובן מחבלים, שלא לוותר על התביעה האזרחית במקביל או במקום ההליך הפלילי, שלעיתים מדשדש בגלל מוטיבציית חסר של גופי האכיפה. התביעה האזרחית מייצרת הרתעה אמיתית, וכמובן משתלמת, כי מגיע לכם". הרבש"ץ הודה לארגון חוננו "מודה מקרב לב לארגון חוננו ולעו"ד מנשה יאדו בפרט, על מסירותם לעניין ועל הייצוג היעיל. כה לחי".

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו, המייצג את הרבש"ץ, ברך על התשלום הפיצויים ותיאר כיצד תמונתו של הרבש"ץ הופצה במהירות. "בינתיים יש כבר שיתופים של הפוסט ע"י פלשתינים עם תצלומים של כלי נשק, שם אין בעיה, מאפס למאה זה מגיע לכלי נשק. אומרים לו (לרב אשרמן) בזמן אמת תוריד את הפוסט והוא לא מסכים להוריד את זה, אז הוא חושב שהוא שר הצדק והמשפט אבל הוא עושה עוול ועוול גדול. במקרה הזה הצלחנו לשים עליו את היד ולקבל פיצויים והתנצלות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן