"ולא עוד" הארכה אחרונה בהחלט: נושא חאן אל אחמר נדחה ב-6 שבועות נוספים

שופטי בג"ץ נתנו היום ארכה נוספת למדינה למתן תשובתה לגבי מועד פינוי המאחז הערבי הלא חוקי חאן אל אחמר. בתשובה נכתב: "החלטנו על מתן ארכה עד ה-5.9.2021 ולא עוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/21 19:47 יב באב התשפא

הארכה אחרונה בהחלט: נושא חאן אל אחמר נדחה ב-6 שבועות נוספים
ראש הממשלה על רקע חאן אל אחמר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שופטי בג"ץ אישרו הערב (ד') ארכה אחרונה בהחלט בת שישה שבועות בנושא המאחז הערבי הלא חוקי, חאן אל אחמר. בהחלטה נכתב: "למקרא הבקשה והתגובה, החלטנו על מתן ארכה להגשת הודעת העדכון עד ה-5.9.2021; ולא עוד".

כזכור, מדובר בעתירה שישית של תנועת רגבים הדורשת לפנות את חאן אל אחמר, כחלק מדיון משפטי שנמשך כבר יותר מעשור.

בתחילת השבוע שלח שר החוץ יאיר לפיד, פניה רשמית למזכיר הממשלה, בה ביקש לקבל דחייה לפינוי המאחז הלא חוקי. לפיד טען כי הממשלה זקוקה לזמן נוסף בכדי להבין את ההשלכות המדיניות של הפינוי. בשבוע שעבר ביקשה המדינה ארכה נוספת בטוענה שהקמת הממשלה החדשה מחייבת גיבוש מחדש של המדיניות לגבי המאחז הלא חוקי, אך נדמה כי הפעם גם סבלנותו של בית המשפט פקעה והוא נתן ארכה קצרה והבהיר כי היא האחרונה שתינתן.

צילום: ללא

"גם לבית המשפט העליון נמאס מתיאטרון האבסורד של הממשלה" אמר מאיר דויטש מנכ"ל רגבים, "חוסר האונים של ממשלות ישראל מול הבנייה העבריינית בחאן אל אחמר הוא סמל לאזלת היד שלה מול ההשתלטות האסטרטגית של הרשות הפלסטינית על השטחים הפתוחים ביהודה ושומרון. אנו שמחים לראות כי אפילו לשופטי בית המשפט העליון נגמרה הסבלנות מול מחדל האכיפה הזה ומול הפגיעה הקשה שלו בשלטון החוק ובאינטרסים של מדינת ישראל".

נזכיר כי בשנת 2018 התחייבה הממשלה בפני בית המשפט כי חאן אל אחמר יפונה, אך מאז ביקשה מבית המשפט מספר ארכות באמתלות שונות.