לאחר שנתיים וחצי: 4 שנות מאסר למחבלים שפצעו תינוק בגוש עציון

45 חודשי מאסר ותשלום פיצויים נגזרו על המחבלים שהורשע בפציעת תינוק בגוש עציון. בהחלטה נכתב כי עונש מאסר ממושך ייתן ביטוי "לחומרת הסיכון לחייהם ולשלמות גופם של עוברי הדרך". עו"ד בלייכר: "נמשיך לפעול להחמרת ענישת מחבלים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/07/21 09:13 כז בתמוז התשפא

לאחר שנתיים וחצי: 4 שנות מאסר למחבלים שפצעו תינוק בגוש עציון
אילוסטרציה, צילום: ללא

45 חודשי מאסר בפועל נגזרו על מחבל שיידה אבנים לעבר מכונית ישראלית בגוש עציון ופצע תינוק, וכן תשלום פיצויים למשפחה. בנוסף, עונשי מאסרים דומים נגזרו על שאר מבצעי הפיגוע, וסך הפיצויים הכללי שישלמו למשפחה עומד על עשרות אלפי שקלים.

הפיגוע אירע לפני כשנתיים וחצי, בכביש 60 עוקף חלחול, בין חברון לגוש עציון. חוליית המחבלים התמקמה בצד הדרך, ומשהבחינו ברכב ישראלי רגמו אותו באבנים ממרחק של עשרה מטרים, ופגעו בו. ברכב נסעו באותה העת זוג הורים ושני ילדיהם הקטנים. בנם הקטן, תינוק בן תשעה חודשים, נפצע קל מרסיסי זכוכית בפניו. הוריו של התינוק הזעיקו את כוחות ההצלה והמשיכו בנסיעה לאורך 150 מטרים נוספים, עד שהבחינו בחיילים ששהו בצד הכביש ועצרו לידם.

המחבל הואשם בגרימת חבלה בכוונה מחמירה ובזריקת אבנים לעבר רכב נוסע, ובית המשפט הצבאי יהודה במחנה עופר קיבל את הסדר הטיעון והשית עליו עונש מאסר בפועל של כ-4 שנים, בנוסף לעונש מאסר על תנאי ותשלום פיצויים על סך 15,000 שקלים לנפגעים. גם על שני חברי החוליה הנוספים, הוגשו הסדרי טיעון עם עונשים דומים של כ-4 שנות מאסר בפועל ותשלום מראש של 15,000 שקלים כל אחד - סה״כ תשלום פיצויים של 45,000 שח לנפגעי העבירה.

עו''ד חיים בלייכר מארגון חוננו המלווה את המשפחה כנפגעי עבירה מסר, כי בתיק זה כמו גם בתיקים אחרים שהם מלווים, בא לביטוי הכוח של נפגעי העבירה. "למרות הקושי הראיתי שהיה בתיק, עמידה איתנה של נפגעי העבירה הביאה לכך שכל מחבל נאלץ לשלם מראש 15,000 שקלים ולקבל עונש מאסר משמעותי של קרוב לארבע שנים". 

"אנחנו עדיין בתחילת הדרך, אבל אנו נמשיך לפעול יחד עם נפגעי העבירה להחמרת הענישה יותר ויותר כנגד המחבלים, קטינים כבגירים. את הטרור צריך להכניע בכל האמצעים."