יו"ש מתקדמת: מהפכת האינטרנט המהיר באזור

מועצה אזורית שומרון בחרה בחברת 019 לספקית האינטרנט של יישובי האזור. התושבים ישלמו 80 ש"ח עבור השירות המהיר, שיהווה שדרוג משמעותי מהמצב הקיים. פריסת התשתיות תחל כבר בעוד כשלושה חודשים ותסתיים עד כשנה

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/21 11:10 יד בתמוז התשפא

מועצה אזורית שומרון בחרה בחברת 019 לשמש בתור ספקית האינטרנט המהיר ליישובי השומרון. ההחלטה התקבלה לאחר שלפני כחצי שנה יצאה המועצה למכרז כחלק ממהלך אסטרטגי תקדימי של התקנת סיבים אופטיים באופן עצמאי ביישובי השומרון. מדובר במועצה האזורית הראשונה בישראל שפתחה בהליך עצמאי להנחת סיבים אופטיים.

האיש העומד בראש הפרויקט הוא ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, שלאחר הליך אפיון, החליט לנצל את יתרון הגודל וכוח הקניה של כלל הישובים יחד בשומרון ולצאת למכרז מועצתי יחד עם כלל היישובים. זאת כדי להגיע לפריסה מהירה ובמחיר הזול ביותר. הבשורה הזו מגיעה שנת קורונה אשר חיזקה את תלות התושבים ברשת האלחוטית, ובמהלכה סבלו היישובים בשומרון מניתוקים והפרעות רבות באינטרנט.

בין סעיפי ההסכם בין המועצה האזורית לבין 019, סוכם כי האינטרנט יגיע לכל הבתים בכל היישובים, ותושבי השומרון ישלמו מחיר חסר תקדים של 80 ש"ח לחודש עבור השירות, זאת בעבור מהירות שתתחיל מ-200 מגה ועד ג'יגה. בנוסף, יוכלו התושבים להתקין סינון ושירותים נוספים על האינטרנט המהיר. פריסת התשתיות תחל כבר בעוד כשלושה חודשים ותסתיים עד כשנה. 

צילום: shutterstock

 

ראש המועצה אזורית שומרון, יוסי דגן, ברך  את התושבים לקראת מהפכת האינטרנט ואמר כי מהפכת האינטרנט המהיר היא עליית שלב בהתיישבות ובשדרוג התשתיות: "אני מתרגש מאוד שהאינטרנט המהיר עושה את דרכו אל השומרון ותושבי המועצה יזכו להיות מהראשונים שנהנים ממנו. אין לי ספק שהמהלך הזה, יחד עם מהלכים נוספים שהמועצה מקדמת בתשתיות ובנושאים נוספים, יקדמו אותנו בצעדי ענק אל החזון של מיליון תושבים בשומרון".

הנהגת היישובים ברכה על המהלך, אשר מביא לבשורה של ממש. עקב התשתיות הרעועות באזור, נאלצו התושבים לשלם מחירים של מעל 100 ש"ח ולהסתפק במהירות של כ-40 מגה בלבד, כאשר גם במצב זה הם סובלים מניתוקים ונפילות רשת רבות שמקשות על התפקוד במחשב הביתי, בעסקים ובמוסדות השונים בתחומי המועצה. במועצה אזורית שומרון מדגישים שהמהפכה הזאת תגיע לכל בית מתוך 36 יישובי השומרון, כולל ליישובים המרוחקים ביותר.

בחברת 019 בירכו על הזכייה במכרז ומסרו: "019 מובייל שמחה על בחירתה כספקית האינטרנט המהיר של  מועצה אזורית שומרון, ותמשיך בפריסת תשתיות סיביים אופטיים בכל רחבי הארץ".