מחלוקת חדשה במועצת יש"ע: כיצד לנהוג בישוב לזכרו של יהודה גואטה ז"ל

ניר ברטל, ראש מועצת אורנית, הודיע שהוא משהה את פעילותו במועצת יש"ע בעקבות תמיכתה ביישוב אביתר שנבנה שלא כחוק. אתמול אלוף פיקוד המרכז חתם על צו החריג המורה על הפסקת הבניה בישוב

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/06/21 12:21 כז בסיון התשפא

מחלוקת חדשה במועצת יש"ע: כיצד לנהוג בישוב לזכרו של יהודה גואטה ז"ל
הישוב אביתר, צילום: דוברות אביתר

מחלוקת חדשה מתפתח בימים אלה במועצת יש"ע. למעלה מחודש חלף מאז נרצח יהודה גואטה ז"ל בפיגוע הירי בצומת תפוח על ידי מחבלים ערבים. לזכרו של יהודה חידשו את הישוב שהוקם במקור לזכר אביתר בורובסקי ז"ל שנרצח לפני 8 שנים. הישוב הוקם שלא כחוק וחלק מחברי מועצת יש"ע לא מקבלים זאת.

ניר ברטל, ראש מועצת אורנית, הודיע היום (ב') כי הוא משהה את פעילותו ביש"ע בעקבות תמיכתה ביישוב הבלתי חוקי. העיתונאית ליה ספילקין פרסמה את ההודעה ששלח בקבוצת יש"ע: "איך אפשר לעשות אכיפה נגד התושבים שלנו על עבירות בנייה בעוד שאנחנו לוקחים חלק בהפרה כל כך בוטה?".

אלוף פיקוד המרכז תמיר ידעי, חתם אתמול על צו החריג המורה על הפסקת הבניה בישוב אביתר. הצו שניתן במקרים בודדים בלבד מכריז על השטח כולו כשטח שאסור להכנסת חומרי בניה מיידית. יחד עם תליית הצו הוצב כוח משטרה בכניסה לישוב שמונע הכנסת חומרי בניה. 

מראש מועצת שומרון יוסי דגן נמסר: "צווי תיחום דרקוניים כאלו ניתנים ליהודים בלבד, זהו מצב אבסורדי והזוי שצריך להתבטל כבר אתמול. אני דורש משר הביטחון לבטל לאלתר את הצו ולאשר את הישוב אביתר. זהו שטח אסטרטגי שניתן להסדיר בקלות, בניית ישוב בעקבות הרצח הוא התשובה הציונית אזרחית המתאימה ביותר".

היישוב אביתר הוקם על שמו של אביתר בורובסקי ז"ל שנרצח על ידי ערבים בצומת תפוח לפני 8 שנים. לאחר ניסיונות עליה רבים שסוכלו, מיד עם הירצחו של יהודה גואטה הי"ד, הוקם מחדש היישוב אביתר. ביישוב ישנן כ-50 משפחות המתגוררות בו, וכן כ-40 נוספות ברשימת המתנה. בשבת האחרונה הגיעו לישוב אביתר למעלה מ 1,500 איש מכל רחבי הארץ להביע הזדהות ותמיכה בתושבים ודרישה להמשך פיתוחו ובנייתו הישוב החדש.