בת עין: שוטר התחזה לעובד ערבי כדי להתסיס את השטח

שוטר התחזה לעובד ערבי בחברת בזק ונכנס לישוב בת עין במטרה להתסיס את השטח ולהביא למעצר תושבים, אך הם הבינו שמדובר בפרובוקציה. חוננו: "אין מקום לפרובוקציות האלה". מבזק נמסר: "אין לחברה כל קשר לאירוע"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/04/21 12:34 יג באייר התשפא

בת עין: שוטר התחזה לעובד ערבי כדי להתסיס את השטח
הרכב בו נסע השוטר, צילום: צעירי בת עין

פרובוקציה בישוב בת עין בגוש עציון. בשבוע שעבר התחזה שוטר לעובד "בזק" ערבי בכדי להתסיס את השטח ולהביא למעצר פעילי ימין ותושבי המקום. תושבי הישוב הערניים זיהו מזל"ט של משטרת ישראל שחג בשמי הישוב, וחשפו את התחזות השוטר.

התושבים סיפרו כי השוטר צעק והתגרה בתושבים, אולם למרות הפרובוקציה לא נוצר שום מגע בינם ובינו. התושבים הבינו כי מדובר במארב משטרתי ועזבו את המקום, ולאחר מכן עזב גם השוטר המתחזה.  בתיעוד האירוע נראה השוטר המתחזה ברכב בעל מדבקה של חברת 'בזק'. כמו כן ליד מוסדות החינוך של היושב נראו מספר שוטרים כשמעליהם מסתובב המזל"ט המשטרתי, שצבעו שחור.

צילום: צעירי בת עין


עו"ד משה פולסקי מארגון חוננו ביקר את התנהלות המשטרה. "‏שוב אנו עדים לפעילות משטרתית יזומה, למעשה לפרובוקציה משטרתית. שבה משטרת ישראל שולחת שוטרים סמויים מוסווים לעובדי בזק להסתובב בבת עין, להתגרות בתושבי בת עין היהודים על מנת ליצור איזה אירוע, איזה חיכוך - כדי שבסופו של דבר יעצרו יהודים".

פולסקי הוסיף "אין מקום לפרובוקציות האלה. הדבר מאוד מצער, אפילו מקומם, שמשטרת ישראל במקום להפנות את כל האמצעים, את כל הסוכנים הסמויים כדי לתפוס מחבלים ופוגעים פלסטינים בימים שהטרור והאלימות מרימים ראש, משטרת ישראל יש לה את הזמן ליצור פרובוקציות משלה. חבל".

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל יחד עם כוחות הביטחון מבצעים פעילות יזומה לאכיפת החוק ולשמירה על ביטחונם ושלומם של תושבי האזור".

מבזק נמסר לחדשות כיפה: "אין לחברה כל קשר לאירוע בבת עין ולהתחזות שוטר לעובד החברה והיא לא ידעה בשום דרך על כוונת המשטרה בעניין. בזק רואה בחומרה אירוע זה העושה שימוש לרעה בשמה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן