ערב הבחירות: אחדות פוליטית נגד ההשתלטות הפלשתינית בבנימין

חברי כנסת מימינה, ש"ס, הציונות הדתית והליכוד, השתתפו היום באירוע מחאה כנגד ההשתלטות הערבית במרחב גוש שילה, שסמוך אליו צפויה להיבנות עיר פלשתינית שתסכן את המקום ביטחונית. "היה צריך להגיד כבר מזמן - הסכם אוסלו מת", אמרו המשתתפים

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/03/21 20:54 א בניסן התשפא

ערב הבחירות: אחדות פוליטית נגד ההשתלטות הפלשתינית בבנימין
אחדות פוליטית מפתיעה. הכינוס סמוך לעמיחי, צילום: ללא

בעקבות ההשתלטות הערבית שהולכת ומתפשטת בשנה האחרונה מסביב לגוש שילה שבבנימין, ערכו היום (א') מאות מתושבי האזור אירוע מחאה כנגד ההשתלטות. באירוע השתתפו חברי הכנסת, מתן כהנא מרשימת ימינה, שבח שטרן וקטי שטרית מהליכוד, חבר הכנסת משה אבוטבול מש"ס והמועמדים ברשימת הציונות הדתית לכנסת, שמחה רוטמן ואורית סטרוק. 
 
האירוע התקיים בשטח הסמוך לישוב עמיחי, בו נבנית בימים אלו עיר ערבית בסיוע של הרשות הפלשתינית, שבתיה אמורים להגיע עד למרחק של כ-50 מטר מבתי הישוב, מה שיהווה סכנה ביטחונית חמורה לתושבים, וימנע התרחבות של הישוב בעתיד.

אורית סטרוק

אורית סטרוקצילום: ללא

 
את המאבק כנגד ההשתלטות, מנהלים תושבי האזור בשנה האחרונה, כדי למנוע את מה שהם מכנים "חנק הישובים" וקביעת עובדות בשטח מצד הרשות הפלסטינית שמשקיעה מאמצים רבים בהשתלטות ובניה באזור.

עו"ד שמחה רוטמן נשא דברים באירוע וקרא לביטול הסכמי אוסלו, וחזרה להתיישבות גם בשטחי A וB: "לאחר שהרשות הפלשתינית הפרה פעם אחר פעם את הסכמי אוסלו בכך שעשתה מהלכים חד צדדיים בשטח, והגישה נגדנו תביעה לבית הדין בהאג, הגיע הזמן להגיד אוסלו מת, ואם אוסלו מת גם החלוקות שלו מתו. יש לנו ארץ ישראל אחת, ואנחנו נתיישב בכולה, בשטחי A, B IC. הדבר הזה שאנחנו נותנים לערבים להשתלט על שטחי מולדת בתואנה שמדובר בשטחי A וB, הוא דבר מופרך. איננו פושעי מלחמה, אלא הערבים שמשתלטים על שטחי המולדת ומתיישבים בארץ לא להם", אמר רוטמן.

שמחה רוטמן

שמחה רוטמןצילום: ללא

חבר הכנסת מתן כהנא תקף אף הוא את הסכמי אוסלו, ואת מדיניות הממשלה שממשיכה לקיים אותם באופן חד צדדי: "הערבים משתלטים לנו בקצב על שטחי המולדת, זה מטורף. חלק מההשתלטויות אמנם הם בשטחי B אך מטרתם לדחוק אותנו גם משטחי C. הרשות הפלשתינית הפרה מזמן את הסכמי אוסלו, ואנחנו כמו פראיירים ממשיכים לקיים אותם, ולאפשר להם להתיישב בשטחי B. את הדבר הזה צריך לעצור", אמר כהנא.

שבח שטרן מהליכוד קרא לממשלה שתקום אחרי הבחירות לטפל בנושא ההשתלטות הערבית, ואמר: "אחרי הבחירות משימתנו היא לייצר קואליציה, שתפעל כנגד ההשתלטות הערבית בשטחים הפתוחים שנותרו. אנו בטוח שימצא רוב לאומי בכנסת שידאג לנושא". 

חבר הכנסת שבח שטרן

חבר הכנסת שבח שטרןצילום: ללא