יהודה ושומרון מופיעות במפת פיקוד העורף כ"גדה המערבית" ומסומנות בגבול

פיקוד העורף פרסם מפה בה אזור יו"ש מופיע כ"גדה המערבית" ומסומן בו גבול. ראש המועצה האזורית שומרון קורא לאלוף הפיקוד: "לא נקבל ביטויים פוליטיים של פקידים מהשמאל הקיצוני בכל הנוגע ליו"ש". דובר צה"ל: "צוות הפורטל פועל כעת לעדכון השם"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/03/21 10:39 כה באדר התשפא

יהודה ושומרון מופיעות במפת פיקוד העורף כ"גדה המערבית" ומסומנות בגבול
נוף מקרני שומרון, צילום: Sraya Diamant/Flash9

תושבי השומרון נדהמו כאשר גילו הבוקר (ג'), כי כשהם מבקשים למצוא במפת פיקוד העורף באתר את צבע הישוב בו הם מתגוררים ואת ההנחיות על פי הגבלות הקורונה ליישובם, המפה מסמנת את כל יהודה ושומרון כ"גדה המערבית" - ביטוי שמקורו אצל הירדנים ונמצא בשימוש השמאל, בכדי לרמוז לכך שהשטח כבוש. על המפה באתר מסומן גבול המפריד בין יו"ש לשאר מדינת ישראל. 

צילום: צילום מסך


לראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, הגיעו עשרות פניות בנושא מכל הארץ, וכן מהשומרון. דגן פנה בעניין לאלוף הפיקוד. "בהכירי את אלוף הפיקוד אורי גורדין, ברור לי שמדובר בטעות ושהדבר לא נעשה על דעתו ובוודאי שלא על דעת צה"ל".

"אולם זו טעות שיש לתקן באופן מידי. לא נקבל ביטויים פוליטיים של פקידים מהשמאל הקיצוני בכל הנוגע ליו"ש, הגדה המערבית הוא ביטוי שיצא מהלקסיקון לפני שנים אינו רלוונטי ומגוחך ברמה הגיאוגרפית, בין הים התיכון לירדן יש 70 ק"מ, יהודה ושומרון מתוכם  55 ק"מ, לא שמענו על גדה של 55 ק"מ, בטח כשההמשך עד הים מהווה רק 15 ק"מ. השומרון הוא מדינת ישראל ״אנחנו על המפה ונישאר על המפה"".

מדובר צה"ל נמסר: "בפורטל החירום של פיקוד העורף מבססים את טרמינולוגיית חלוקת האזורים על פי מפת בסיס גלובלית, אשר בה מכונה אזור יהודה ושומרון כגדה המערבית. צוות הפורטל פועל כעת לעדכון השם".


(ארכיון)