מפלגת ימינה מציגה: תכנית הריבונות בנגב

על רקע מקרי האלימות והשוד החוזרים ונשנים כלפי תושבי הנגב, ולאחר מקרה אריה שיף ופרשת האונס שהתפרסמה הבוקר, ב'ימינה' מציגים תכנית משילות: "הפשיעה בנגב עלתה מדרגה, הנגב הפך למערב הפרוע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/02/21 13:10 ג באדר התשפא

מפלגת ימינה מציגה: תכנית הריבונות בנגב
חברי 'ימינה' בנגב, צילום: דוברות

מפלגת ימינה השיקה תוכנית עבודה מסודרת להתמודדות עם מה שהם מכנים "היעדר המשילות והכאוס הכללי שממשלת הכישלון השליטה בישראל כולה". התכנית מגיעה על רקע מקרים חוזרים ונשנים של מקרי שוד ואלימות בנגב, ובראשם פרשת אריה שיף, תושב ערד שירה בפורץ בדואי שחדר לביתו, ופרשת האונס של הילדה בת ה-10 שפרטיה פורסמו הבוקר (ב').

בימינה אומרים כי "הנגב והגליל יכולים להיות מנוע צמיחה חדש של מדינת ישראל – אם רק נחזיר את הבטחון לתושביו ואנו מתחייבים בתוך תשעים הימים הראשונים לממשלת ימינה בראשות נפתלי בנט לעשות סדר בנגב ובגליל". 


(ימינה בסיור בנגב, ארכיון)

פרטי התוכנית:
•    עם הקמת ממשלת ימינה – העברת החלטת ממשלה שתציב יעד לאומי למיגור הפשיעה בנגב ובגליל. 
•    החמרת הענישה על עבירות פרוטקשן.
•    נייצר מערכות תמריצים שיאלצו את תושבי הפזורה לעבור לישובי קבע במהירות. לא נאפשר השתלטות לא מבוקרת על קרקעות. 
•    נחזק את ההשקעה במערכת החינוך והרווחה בשפה הערבית ופתרונות תעסוקה לתושבי הנגב  והגליל.
•    נמשיך במקום בו עצרה איילת שקד במשרד המשפטים במלחמה בתופעת הפוליגמיה ובהגברת האכיפה ביישובים.  
•    נכפיל את כוח השיטור לאכיפת החוק בנגב והגליל.
•    נקים משמר אזרחי חדש, המתבסס על חטיבת לוחמי מילואים שיקבלו סמכויות נדרשות לפעולה ויגבירו נוכחות לילית במוקדי הפשיעה.

יו"ר ימינה בנט אמר כי "ממשלת ישראל איבדה את השליטה בנגב. במהלך השנים האחרונות והחודשים האחרונים, כנופיות ופושעים בדואים עוצרים רכבים באמצע הנסיעה ושודדים אותם, מפעילים פרוטקשן על בעלי עסקים, פורצים לבתים ומפעילים אלימות, פשוט מתעללים בתושבים.
לא רק הציבור הכללי נפגע מזה, אלא גם הבדואים עצמם. 
הגיע הזמן להחזיר את הנגב לידיים שלנו, בכלים משפטיים, משטרתיים ואם צריך גם צבאיים.
בממשלה שנקים, תוך שנה מכינון הממשלה נחזיר את הנגב לידיים שלנו. זה אפשרי".

יו"ר סיעת ימינה, ח"כ איילת שקד: "הפשיעה בנגב עלתה מדרגה ובחודשים האחרונים הנגב הפך למערב הפרוע. חממות קנאביס בכל מקום, מנהרות קנאביס, פרוטקשין, פריצות לבסיסים וגניבת נשק, והאירוע המזעזע ביותר- פריצה בלילה לבית ופגיעה מינית בילדה בת עשר במיטתה. לזה צריך לשים סוף וזה אפשרי עם ממשלה נחושה וראש ממשלה שמנהל את המהלך ושם את החזרת החוק לנגב בראש סדר העדיפויות. בנט וימינה יכולים לעשות את זה".

אלון דוידי, ראש עיריית שדרות: "כראש העיר מהדרום אני אומר לכם שתושבי הדרום מכל המגזרים כולל הבדואים רוצים ממשלה וראש ממשלה שמחויבים להחזיר את המשילות לנגב ואכפת להם. לנפתלי בנט יש תוכנית מסודרת בכדי לעשות כך והוא היחיד שיכול לעשות את זה, גם בקורונה, וגם בנגב"

ח״כ מתן כהנא: "הנגב הפך לפצצה מתקתקת. בתוך הכאוס הכללי שמדינת ישראל נמצאת בו, איבדנו את המשילות גם בנגב. רק ממשלה חזקה ברשות בנט תחזיר את המשילות לנגב ולכל ארץ ישראל".