מחאת תושבי הר חברון: עוצרים את ההפקרות במעבר תרקומיא

תושבים מהר חברון הפגינו על כביש 35 במחאה כנגד אוזלת היד של הממשלה וגורמי הביטחון, אל מול המעבר החופשי של השב"חים בפרצות מזדמנות, במקום במעבר המסודר שנבנה בעשרות מיליונים בתרקומיא. ראש המועצה: "ההפקרות הזאת לא יכולה להימשך"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/02/21 08:58 ב באדר התשפא

מחאת תושבי הר חברון: עוצרים את ההפקרות במעבר תרקומיא
צילום: דוברות הר חברון

מידי בוקר עוברים אלפי ערבים את גדר ההפרדה סמוך ללכיש ללא בדיקות קורונה, ללא ביקורת ביטחונית ועושים את דרכם באוטובוסים אל ערי ישראל. תושבי הר חברון הפגינו הבוקר (א') על כביש 35 במחאה על מעבר השב"חים, במקום במעבר המסודר שנבנה בעשרות מיליונים בתרקומיא. 

התושבים אומרים, כי לצד הסכנה הביטחונית נוצרים בעקבות מעבר השב"חים עומסי תנועה כבדים למשך שעות ארוכות בשעות הבוקר אשר מפריעים ומסכנים בטיחותית וביטחונית, בקביעות, את שגרת יומם של כל נוסעי הדרך.

יוחאי דמרי, ראש המועצה אזורית הר חברון אמר כי "ההפקרות הזאת לא יכולה להימשך. אנחנו בעד הפרנסה של שכנינו הערבים אך לא ייתכן שזה יבוא על חשבון הפרנסה והביטחון של תושבינו. האירוע היום מוכיח כמה המציאות הזו היא בלתי אפשרית לכל עוברי הדרך. יש לאכוף מעבר על ידי מנגנון מותאם לקליטת אלפי הפועלים או לפתוח את כל המעברים לחלוטין."

תוך כדי ההפגנה, הובא אל הכביש בחור פלשתיני כבן 40 ללא דופק. חובש מאדורה הגיש לו עזרה ראשונה והחל לבצע עליו החייאה עד להגעת האמבולנס מאדורה. פרחיה אייל, תושבת אדורה שהשתתפה בהפגנה, אמרה: "הגענו להפגין כי לא ייתכן שנעמוד בפקקים בגלל שאלפי פלסטינים עוברים את הגדר באופן בלתי חוקי. דקות אחרי הגעתנו הובא לכאן בחור באפיסת כוחות שעבר את הדרך ביער והחברים שלי הגישו לו טיפול רפואי".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן