ספר לכיתות א' - בלי יהודה, שומרון ורמת הגולן

משרד החינוך מדיר את יו"ש והגולן? בספר ללימוד קריאה לכיתות א' מופיעה מפה של מדינת ישראל כשחבל הארץ של יהודה, שומרון ורמת הגולן נעדר מהמפה. משרד החינוך: נתקן את הטעות

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 02/02/21 22:05 כ בשבט התשפא

ספר לכיתות א' - בלי יהודה, שומרון ורמת הגולן
יישוב ביו"ש, צילום: לעמ, MILNER MOSHE

האם משרד החינוך מדיר את יו"ש והגולן? הורים מהשומרון נדהמו לגלות כי בספר ללימוד הקריאה של בתם הלומדת בכתה א', מופיעה מפה של מדינת ישראל, אולם ביתם ולמעשה כל חבל הארץ של יהודה, שומרון ורמת הגולן נעדר מהמפה. 

הספר שהסיר את יו"ש ממפת א"י הוא: "קריאה ראשונה" בהוצאת יבנה בונוס בע"מ, בחוברת החמישית העוסקת במדינת ישראל ונקראת "אני וארצי" ואויירה עי א. אסאו. 

ההורים פנו לראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, וזה פנה במכתב דחוף לשר החינוך בו הוא קורא לו להסיר לאלתר את ספר הלימוד ממצבת הספרים המאושרים ללימוד בבתי הספר, ולבדוק את כלל הספרים של אותה הוצאה לאור.

דגן כתב במכתבו לגלנט: "לא יעלה על הדעת שמשרד החינוך יפעל כאחרון ארגוני ה-bds ויאפשר הדרת כחצי מיליון בני אדם בהם כ-400,000 תלמידים מספרי הלימוד. זהו דבר שהוא מעוות פוליטית, מנוגד לחוק החרם ובעיקר לא ראוי שתלמידי ישראל ילמדו מספר כזה". 

צילום: ללא

 

אמו של אחד הילדים בשומרון שלומד את ספר הלימוד, אמרה: "הופתעתי לגלות שבמדינת ישראל בספר קריאה המיועד לחינוך הממלכתי מופיעה מפת ארץ ישראל לא בשלמותה. כבר בכתה א' מציגים בפני ילדים מידע מוטעה".

ממשרד החינוך נמסר כי הם יפעלו בהתאם להנחיית שר החינוך ויתקנו את הטעות. לנוכח כך, הוסיפו: "התבקש המוציא לאור להוריד את המפה הקיימת ולהכניס את השינוי הנדרש, כך שהוא יתפרסם במהדורה שיוצאת בימים אלה".