עשרות משפחות עלו הלילה לקרקע ליישב את מעלות חלחול

עשרות משפחות גרעין יהודה של תנועת נחלה על ילדיהן עלו הלילה למעלות חלחול ויישבו את המקום. המשפחות הגיעו עם ציוד לשהות ארוכה. "לא נתפנה, אנחנו מונעים את המשך הפקרת השטח לערבים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/12/20 23:22 כט בכסלו התשפא

עשרות משפחות עלו הלילה לקרקע ליישב את מעלות חלחול
צילום: גרעין יהודה

עשרות משפחות חברים מגרעין יהודה של תנועת נחלה עלו הלילה (ג') ל'מעלות חלחול' כדי ליישב את המקום, ולקרוא לממשלת ישראל לאשר את המקום לבניית יישוב חדש. מדובר בשטח אסטרטגי הממוקם בין גוש עציון לקריית ארבע ולפני מספר חודשים נעשה ניסיון ליישב את המקום אך הם פונו על ידי כוחות הביטחון. 

המתיישבים החדשים הגיעו מצוידים באוהלים חסינים ממים, ציוד לחימום, חנוכייה גדולה וכן ציוד רב שיאפשר להם להישאר במקום על אף הגשמים ומזג האוויר הסוער. גרעין ההתיישבות ביהודה, האחראי על העלייה, הוקם לפני כשנה על מנת לפרוץ את הסכר במדיניות ההקפאה ביהודה ושומרון. הגרעין במהלך השנה האחרונה הספיק לעלות מספר פעמים למעלות חלחול, לקיים פעילויות רבות וליצור שיתופי פעולה. 
 
אחד מהמשתתפים לעלייה ומחברי גרעין יהודה מספר כי "משפחות הגרעין עלו הלילה יחד עם ילדיהם, לנקודת ההתיישבות הגבוהה ביותר ביו"ש שחולשת על מרבית גוש עציון, וזאת במטרה להיאחז בקרקע ולהשאיר את המקום האסטרטגי בידיים יהודית. בשנים האחרונות ערבים משתלטים על עוד ועוד אדמות, ולא ייתכן שליהודים אסור ולערבים מותר. לא נתפנה מכאן, אנחנו קוראים לרשויות והממשלה לאפשר לנו להישאר במקום ולמנוע את הפקרת השטח לערבים שכבר החלו להשתלט על המקום ללא מפריע".