"הגיעו מים עד נפש": תושבי גבעת אסף בקמפיין לשיפוץ המקווה היישובי

25 המשפחות ביישוב פתחו בקמפיין למימון שיפוץ המקווה היישובי, שנמצא בתוך קרוואן, מצבו לא טוב, ואף בעייתי לטבילה. עיקר הנזק נעשה בעקבות פינוי המקום בו נוסר גג המקווה, דבר שהוביל לליקויים, לכלוך ובעיות רבות

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 03/12/20 18:21 יז בכסלו התשפא

"הגיעו מים עד נפש": תושבי גבעת אסף בקמפיין לשיפוץ המקווה היישובי
הכניסה למקווה היישובי, צילום: באדיבות הצלם

על כמה מקוואות שמעתם שנמצאים בתוך קראוון? כנראה שלא הרבה, כי המקווה בגבעת אסף הוא כזה, דבר שעם השנים, ועם הקושי לתחזק מקום כזה הפך לפחות ופחות נעים לטבילה של תושבות ותושבי היישוב. כעת, 25 משפחות היישוב, פותחות בקמפיין לשיפוץ המקווה ומזמינות את הציבור להשתתף.

המקווה בגבעת אסף נמצא בתוך קראוון, אך זו לא הבעיה היחידה בו. לפני שבע שנים, חרב הפינוי איימה על המשך קיומו של המקווה שנמצא באותה חלקה. בסופו של דבר, נאלצו ביישוב לנסר את תקרת הקרוואן ולכסות את הכניסה בעץ כדי להימנע מפינוי. פתרון הביניים הזה גרם לנזקים ולכלוך רב במקום, דבר שהפריע מאוד לטבילה במקום, ובהמשך הוביל לכך שנשים רבות מהיישוב טובלות ביישובים סמוכים. 

המקווה בגבעת אסף

המקווה בגבעת אסףצילום: באדיבות הצלם

ביישוב החליטו לפתוח בקמפיין לשיפוץ המקווה בסכום של  150 אלף שקלים, כאשר חצי מהסכום, 75 אלף שקלים היישוב מגייס, והחצי השני נתרם בידיי תורם אלמוני. אתמול (ד'), התרחשה קפיצה גדולה בתרומות הציבור והקמפיין הגיע ליעדו המקורי. ביישוב החליטו לנצל את המומנטום, ואת הירתמות הציבור לבניית מקווה, והציבו יעד נוסף של 250 אלף שקלים, 100 אלף נוספים על הסכום הראשוני, שחצי ייאסף על ידם וחצי על ידי אותו תורם, וזאת כדי להגדיל את היקף השיפוץ מעבר למתוכנן. 

סדקים בקירות ועוד נזקים. המקווה בגבעת אסף

סדקים בקירות ועוד נזקים. המקווה בגבעת אסףצילום: באדיבות הצלם

ביישוב אומרים שהחליטו על היציאה לקמפיין עכשיו מכיוון ש"הגיעו מים עד נפש. נהיה ממש קשה", עם המצב במקווה שמקשה על הטבילה. לדבריהם, "המהלך בא לחזק את האחיזה בארץ ישראל, ביישוב. להגברת תחושת הבית של התושבים במקום".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן