בית המשפט העליון בארה"ב אסר הגבלות על תפילות בניו יורק

שופטי העליון אסרו, ברוב של חמישה נגד ארבעה, על מדינת ניו יורק להטיל הגבלות על התקהלויות בבתי כנסת ובכנסיות: "פוגעות בלב לבה של ההגנה בתיקון הראשון לחוקה על החירות הדתית", כתבו השופטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/11/20 10:36 י בכסלו התשפא

בית המשפט העליון בארה"ב אסר הגבלות על תפילות בניו יורק
קורונה בניו יורק, צילום: shutterstock

ניצחון לארגונים הדתיים במדינת ניו יורק בארה"ב. בית המשפט העליון של ארה"ב אסר, ברוב של חמישה נגד ארבעה, על הגבלות התקהלות בבתי כנסת ובכנסיות במדינה. 

זינוק במספרים: מעל אלף נדבקים חדשים בקורונה

הפסיקה מהווה שינוי כיוון בגישה של בית המשפט העליון, שרק לפני כחודש אישר הגבלות דומות בקליפורניה ובנבאדה. אך מאז מונתה השופטת השמרנית  איימי קוני בארט במקומה של רות ביידר גינסברג שנפטרה, מה שהספיק לשינוי הרוב בהרכב השופטים.


(בית הכנסת 'עמנו-אל' בניו יורק)

"אפילו בזמן מגפה, אי-אפשר להניח בצד את החוקה ולשכוח ממנה", כתבו השופטים בדברי ההסבר. "ההגבלות המדוברות, בכך שהן אוסרות על רבים להשתתף בשירותים דתיים, פוגעות בלב לבה של ההגנה בתיקון הראשון לחוקה על החירות הדתית". 

יש לציין כי נכון לעכשיו אין לצו המדובר משמעות, כיוון שאין הגבלות כאלה במדינת ניו יורק, אבל לאור התחלואה המתפשטת בארה"ב, ועונת החגים המתחילה היום (ה') עם חג ההודיה, קיים סיכוי סביר שהגבלות כאלה יוטלו בעתיד הקרוב, או לפחות שהמדינות יבקשו להטיל הגבלות כאלה.