פורסם המכרז לבנייה בגבעת המטוס

רשות מקרקעי ישראל פרסמה מכרז לבניית 1,257 יחידות דיור בשכונה במזרח העיר. התכנית כוללת עשרה מתחמים ו-38 יחידות דיור ציבורי, וכן בנייה למסחר. שלום עכשיו: "עדיין אפשר לעצור את האסון הזה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 15/11/20 12:36 כח בחשון התשפא

פורסם המכרז לבנייה בגבעת המטוס
גבעת המטוס, צילום: נתי שוחט, פלאש 90

הבנייה בגבעת המטוס מתקדמת. ברשות מקרקעי ישראל פרסמו היום (א') את מכרז הבנייה בשכונת גבעת המטוס בירושלים, שתכלול 1,257 יחידות דיור בעשרה מתחמים, וכן 38 יחידות דיור ציבורי ומתחמי מסחר.

נתניהו הכריז על בניית אלפי יחידות דיור בירושלים

המכרז בגבעת המטוס נדחה פעמים רבות, ובמקור אמור היה לכלול 2,600 יחידות דיור, כפי שאושר בשנת 2014 בוועדה המחוזית. אך הקפאות חוזרות ונשנות בשל לחצים פוליטיים ובינלאומיים שונים, והמכרז המקורי לא אושר. את ההצעות למכרז ניתן להגיש עד ה-25 בינואר.


(ח"כ גדעון סער בגבעת המטוס)

בתנועת השמאל 'שלום עכשיו' תקפו את פרסום המכרז, וטענו כי הוא מחסל כל סיכוי לשלום. בהודעת התנועה נאמר כי "המשמעות של הבנייה הזאת היא מכה אנושה לאפשרות שאי פעם יהיה כאן שלום ופתרון של שתי מדינות לשני עמים, כי היא חוסמת את עתודת הקרקע האחרונה לרצף טריטוריאלי בין השכונות הפלסטינית של מזרח ירושלים ובית לחם".

עוד אמרו בשלום עכשיו: "הממשלה הזאת הוקמה כדי לטפל בקורונה ומנצלת את ימי הדמדומים של ממשל טראמפ לקבוע עובדות בשטח ולחבל בסיכוי לשלום. עדיין אפשר לעצור את האסון הזה ואנו מקווים שחברי הממשלה שעוד יש בלבם טיפת אחריות לעתיד של כולנו יעשו מה שביכולתם כדי לעצור את המכרז לפני שיוגשו הצעות".