ח"כ יוסי טייב בשומרון: "העלייה מצרפת לשומרון - הצלחה גדולה"

חבר הכנסת מש"ס סייר בשומרון יחד עם ראש המועצה והשניים נפגשו יחד עם עולי צרפת המתגוררים בשומרון. דגן: "המטרה שלנו היא להגביר את העלייה היהודית מצרפת בכלל ולשומרון בפרט" 

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/11/20 18:46 כב בחשון התשפא

ח"כ יוסי טייב בשומרון: "העלייה מצרפת לשומרון - הצלחה גדולה"
ח"כ יוסי טייב בשומרון, צילום: רועי חדי

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, אירח אתמול (א') בשומרון את חבר הכנסת יוסי טייב ויושב ראש השדולה למען העולים דוברי צרפתית בישראל. במהלך הביקור נפגש טייב עם העולים החדשים שעלו מצרפת ובחרו לגור בשומרון. חבר הכנסת מש"ס שיבח את המועצה ואת הקליטה המיטבית עבור העולים ואמר כי הוא מתפעל מאוד מההתיישבות היהודית בשומרון ומחוזקם של המתיישבים המחזקים את יישוב הארץ.

"אני מברך על עלייתם של יהודי צרפת לארץ ישראל והתיישבותם גם ביישובי השומרון, מרגש לראות את התנאים הנאותים לקליטתם בכבוד שמקבלים מהמועצה האזורית שומרון והעומד בראשה מר יוסי דגן. ניכר לראות כי עולי צרפת קרובים לליבו, וכי הוא מסייע בעדם למענם ולמען עתיד היישוב היהודי בשומרון"
 
ראש המועצה יוסי דגן ציין בעת הביקור כי פרויקט קליטת העולים מצרפת לישראל נמשך זו השנה החמישית והוא קלט אליו כבר למעלה משמונים משפחות שנקלטו כולן בישראל ולא חזרו לצרפת. "זהו מיזם שאני מאוד גאה בו, כל המשפחות ללא יוצאת מן הכלל מאז החל המיזם נקלטו במועצה ואף אחת מהן לא חזרה לצרפת".

דגן אמר כי העולים זוכים בשומרון ל"נחיתה רכה" והם מקבלים סיוע ועזרה בכל התחומים החל מחינוך ועד לימוד השפה העברית דרך עובדי הקליטה של המועצה שמסייעים בידם להרגיש בבית. ראש המועצה הודה לטייב ואמר כי הוא נכנס לתפקידו בצורה מרשימה. "חבר הכנסת טייב נרתם בצורה מיוחדת לעזרתם של עולי צרפת יחד עם ח"כ עמית הלוי מהליכוד, המטרה שלנו במועצה היא להגביר את העלייה היהודית מצרפת לישראל בכלל ולשומרון בפרט".