מהפך במוסדות הלאומיים: מחויבים למפעל ההתיישבות

שלוש שנות עבודה מאומצת מאחורי הקלעים במטה קבוצת ההתיישבות "הליכוד שלי" - הביאו לניצחון הימין במוסדות הלאומיים. חיים כץ: "קבוצת ההתיישבות - המבוגר האחראי"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/10/20 09:06 ט בחשון התשפא

מהפך במוסדות הלאומיים: מחויבים למפעל ההתיישבות
צילום: הליכוד שלי - קבוצת ההתיישבות בליכוד

מפגש סיכום של צמרת הליכוד העולמי לבחירות לקונגרס הציוני והמוסדות לאומיים נערך בלשכתו של ראש המועצה האזורית שומרון ומייסד "הליכוד שלי" יוסי דגן. במפגש נכחו יעקב חגואל, יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר וח"כ חיים כץ, אליהם נלוותה גם ח"כ אתי עטיה, יחד עם מייסדי הליכוד שלי - קבוצת ההתיישבות הגדולה בליכוד יוסי דגן, יוני הישראלי ויעקב וינברגר סיכם את ההצלחה ההיסטורית של העברת המוסדות הלאומיים לידי הימין האידאולוגי.

חברי הכנסת באו להודות לראשי 'הליכוד שלי' על הדחיפה והתפקיד המרכזי שלקחו על עצמם במהלך שהניבו הישג היסטורי ומהפך במוסדות, מבחינת הימין האידאולוגי. לדברי החברים, הצלחה זו באה בעבודה קשה וממושכת שידעה עליות ומורדות ואף מתחים ומהמורות בין הכוחות השונים בתוך הליכוד העולמי.

חשיבות המוסדות הלאומיים בהם ההסתדרות, קק"ל, הסוכנות וקרן היסוד נחשפה לציבור במהלך השנה האחרונה, וזאת בעקבות מאבקי השליטה במפלגת השלטון והבחירות בליכוד העולמי, אשר גררו את חברי מרכז הליכוד פעמיים לקלפיות בסניפי הליכוד בארץ. בסופו של דבר נבחר יעקב חגואל לתפקיד יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, קק"ל שנשלטה שנים רבות על ידי השמאל ומפלגת העבודה תעבור לידי הימין, כאשר בשנתיים הראשונות יעמוד בראשה אברהם דובדבני (דובדב) איש ימין אידאולוגי מובהק, ולאחר מכן יוחלף על ידי ח"כ חיים כץ יו"ר שדולת ארץ ישראל אשר יכנס לתפקיד יו"ר קק"ל. גם חברת "הימנותא", הגוף הניהולי הגדול אשר מרכז את רכישת הקרקעות בארץ וביו"ש תעבור מהרפורמים לגוש הימין.

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון ומייסד הליכוד שלי פתח ואמר: "כל המחנה הלאומי, שהוא הרוב הגדול של עם ישראל מברך על האחדות הזו. לאחר שנים ארוכות הושגה ב"ה שליטה של המחנה הלאומי. זה דבר גדול. האחדות היא מסר חשוב לכל המחנה הלאומי כי ארץ ישראל נבנית מתוך אחדות. אנו מאד שמחים שהגענו לרגע הזה לאחר כל האתגרים והמהמורות. אנו נמשיך לפעול ב'ליכוד שלי' כקבוצה אידאולוגית יחד עם כולם כדי לחזק את בניין הכח של ארץ ישראל."

ח"כ חיים כץ, יו"ר מרכז הליכוד הודה לראשי הליכוד שלי: "אנו כאן באירוע אמירת תודה לחברים יוסי דגן, יעקב וינברגר ויוני הישראלי על כך שהם זרעו את זרעי האחדות, היו "המבוגרים האחראים" והביאו אותנו לשולחן אחד. אני בטוח שנמשיך לשתף פעולה עבור מדינת ישראל, ואני מודה גם ליעקב חגואל ומיקי זוהר חבריי לדרך. הצלחתם היא הצלחת תושבי מדינת ישראל."

יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית אמר: "אני רוצה להודות לקבוצת 'הליכוד שלי' שהולכת איתנו שנים רבות ומחזקת את ההתיישבות ביהודה ושומרון ובישראל כולה, נמשיך באחדות זו."

ח"כ מיקי זוהר יו"ר הקואליציה ברך את החברים: "אני רוצה להודות לכולם על השותפות הנהדרת, אין לי ספק שהיא תביא אותנו להצלחות כבירות למען ארץ ישראל עם ישראל ותורת ישראל." הוא פנה ליעקב חגואל מולו התמודד אך לפני כחודש בליכוד העולמי: "יעקב, אני מאחל לך הצלחה כבירה בתפקיד אליו אתה נכנס. זו אחריות עצומה כלפי עם ישראל בארץ ובתפוצות. אעמוד לרשותך בדרך הזו. חבריי ב'ליכוד שלי' יוסי, יוני ויעקב, אתם שותפים לדרך. עשינו רבות ובעזרת ה' יש לנו עוד הרבה מה לעשות בעתיד."

דגן סיכם: "במעלה הדרך נוצרה מתיחות בתוך הליכוד העולמי. אך בעבודה מאומצת יחד עם חברינו יעקב חגואל, חיים כץ ומיקי זוהר, וכגוף אידאולוגי חזק ומאחד, הצלחנו להביא לפשרה ואחדות - ורוב לימין במוסדות. כולם יודעים שהמטרה שלנו ברורה: מיליון מתיישבים ביהודה ושומרון. גאלנו את נכסי הלאום היהודי, עליהם שילמו יהודים בכספם מעל מאה שנות ציונות למען ההתיישבות. העבודה שלנו רק מתחילה, ובשילוב כוחות נחזק ונבנה את ההתיישבות ביהודה ושומרון".