זמביש: "הטיפול באדמות המדינה לא מתקדם"

מזכ"ל תנועת אמנה תקף את הטיפול באדמות המדינה, במהלך סיור של שדולת ארץ ישראל בהתיישבות הצעירה בגוש עציון. "צריכים להגיע למצב בו נוכל לתכנן באופן חוקי ולפתח את ההתיישבות, ולא להמשיך בצורה של היום"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/10/20 14:25 ד בחשון התשפא

זמביש: "הטיפול באדמות המדינה לא מתקדם"
צילום: כיפה

מזכ"ל תנועת ההתיישבות 'אמנה', זאב חבר (זמביש) לקח היום חלק בסיור של שדולת ארץ ישראל בהתיישבות הצעירה (מאחזים) בגוש עציון. "ההכרזות על אדמות מדינה, הטיפול באדמות המדינה לא מתקדם. הקצב של הטיפול בזה הוא אתר עד שני אתרים בשנה במקרה הטוב, כשאין תקלות. בדרך כלל כל מיני עתירות לבג"ץ גורמות למצב בו עוזבים את הטיפול באדמות הסקר כדי לתת תשובות ואנחנו עומדים במקום. עומדים במקום אין פירושו שאנו עומדים במקום, הריק מתמלא ולא מחכה לנו".

זמביש הדגיש כי במצב הנוכחי קרקעות הולכות לאיבוד. "המצב החוקי כרגע הוא שקרקע הראויה להיות קרקע מדינה, חוקית, צריכה לעבור הכרזה. אם נפלשה ועברה תקופה ולא טופל העניין - השטח הולך לאיבוד. זה המצב החוקי היום וכך איבדנו לצערנו הרב במשך השנים עשרות אלפי דונמים. התהליך הזה נמצא בעיצומו".

עוד אמר זמביש כי יש להגיע למציאות של תכנון באופן חוקי. "בנושא הזה צריך לרכז מאמץ, שכנוכל תוך שנתיים-שלוש לקחת את כל נושא הקרקעות, הכרזות ואדמות הסקר. לטפל בהן טיפול מהיר ולהגיע למצב בו נוכל לתכנן באופן חוקי ולפתח את ההתיישבות ולא להמשיך בצורה של היום. דרך הטיפול היום לא עלובה, יש בה גבורה ואומץ אבל הקצב הוא איטי ביותר, והנגיסה רבה וגדולה".

בסיור בגוש עציון לקחו חלק ראשי השדולה חברי הכנסת חיים כץ ובצלאל סמוטריץ', חברי הכנסת גדעון סער, אריאל קלנר, עמית הלוי, אבי דיכטר, ניר ברקת, מיכל שיר,  קטי שטרית, עוזי דיין, איילת שקד, מתן כהנא, אופיר סופר, יוסי טייב, משה אבוטבול, יצחק פינדרוס, ואוריאל בוסו.

חברי השדולה

חברי השדולהצילום: כיפה