"מקווה שהנשיא טראמפ יפעל להסדרת המאחזים"

את הדברים אמר נציג המפלגה הרפובליקנית בישראל שהתארח בסיור שדולת ארץ ישראל בגוש עציון. ראש המועצה האזורית נאמן בירך על ביקור חברי הכנסת וטען כי "המשימות פרוטות לדברים שצריך לעשות - זה חייב להיות מתורגם לעשייה בשטח"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/10/20 13:44 ד בחשון התשפא

"מקווה שהנשיא טראמפ יפעל להסדרת המאחזים"
יו"ר הרפובליקנים בישראל, מארק צל, צילום: שדולת ארץ ישראל

חברי הכנסת של שדולת ארץ ישראל בכנסת הגיעו היום (ה') לסיור בישוב שדה בועז ומצפה האלף בנווה דניאל. מי שהצטרף לסיור הוא יו״ר המפלגה הרפובליקנית בישראל עו״ד מארק צל, שאמר כי "הנשיא טראמפ מעוניין לקדם את התכנית שבמסגרתה שום אדם - לא ישראלי ולא פלסטיני- לא ייעקר מביתו, ושום ישוב לא יפונה, אני מקווה שהנשיא טראמפ לא רק שלא יתנגד, אלא יפעל להסדרת המאחזים הישראלים כך שיקבלו מעמד מסודר של שכונות בישובים ותיקים, או ישובים בפני עצמם כפי שכבר קרה במבואות יריחו".

ראש המועצה האזורית שלמה נאמן אמר לחדשות כיפה כי "אנחנו מברכים על הסיור הזה, עשרות ח"כים שמגיעים לכאן, תפיסת הריבונות של חברי הכנסת האלה היא חשובה ביותר, היא נותנת לנו רוח גבית להמשיך בשמירה על אדמות המדינה, היא מביאה להסדרה, לחיים, ולבנייה, ואנחנו מקווים שהסיור הזה יהפוך לפעולה מתמשכת, לדרישה מתמשכת ולעבודה מתמשכת, להסדרה ולשמירה על אדמות מדינה.

מעבר למילים ולתקווה שזה יקרה - איך מקדמים את זה?

מדובר במהלכים ממשלתיים שצריכים להיות. המשימות פרוטות לדברים שצריך לעשות, אנחנו רוצים וחייבים לראות את הדברים האלה בשטח, זה חייב להיות מתורגם לעשייה בשטח, זה בידי הממשלה, צה"ל והמנהל האזרחי, חברי הכנסת הם הכוח המניע, שיביאו אותנו לתחנה הבאה בהתיישבות".